Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Martin Huisman: ‘Marketing maakt veel los. Het is een race for relevance’ Alva van Beek

Marketing maakt veel los bij mensen. Het aantal grote en kleine denkers dat wekelijks vindt iets te moeten zeggen hoe het ‘allemaal verder moet’ is enorm. Toen we marketinghater Teun van de Keuken dit voorjaar vroegen om de NIMA Marketing Day te komen openen, vroeg hij zich oprecht af of we een stelletje masochisten zijn. …

Lees meer
Onderzoek Marketing 18. Alva van Beek

Bepaal de agenda van NIMA: Doe mee aan hét grote Marketingonderzoek In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden …

Lees meer
Marketeer Simonetti (DSM): B2B moet beter zicht krijgen op marketinginspanning Alva van Beek

‘Het meten van de van de marketingactiviteiten – van de eerste klik tot de tevredenheid na de verkooptransactie – is de belangrijkste uitdaging voor hedendaagse marketeers in business-to-business-markten’, aldus Arthur Simonetti, senior executive corporate marketing department van DSM. Daar sluiten de voornaamste kernpunten voor die marketingprofessionals naadloos op aan. De focus ligt op de klantbeleving, …

Lees meer
Test je digital marketing skills en maak kans op een training ter waarde van € 1.950! Alva van Beek

Digital marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de marketingmix. De vraag naar marketing professionals met kennis op dit gebied zal de komende jaren daardoor alleen maar groter worden. Hoe is het gesteld met jouw kennis op het gebied van SEO, SEA, Analytics, AdWords, etc.? Doe nu gratis de Digital Marketing test van …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2017 – De Aftermovie Alva van Beek

Dat de NIMA Marketing Day een wat a-typisch karakter had zullen de aanwezigen beamen. Feit is dat het heel warm was, dat er meer bezoekers waren dan NIMA Team, Adviesraad en medeorganisator BBP zelfs maar hadden gehoopt en dat het daarom soms speuren was naar een zitplaats in één van de tien zalen rond de …

Lees meer
Bepaal de agenda van NIMA: Doe mee aan hét grote Marketingonderzoek Alva van Beek

In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden prijkt juist hoog bovenaan de lijst van redenen, op afstand gevolgd …

Lees meer
Nieuw bij NIMA: Mediatraining, Social Selling, Design a Better Business en meer… Alva van Beek

Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Deze classes zijn toegankelijk voor NIMA Members, maar ook niet-leden zijn van harte welkom. In de programmering zijn, zoals ieder jaar, een aantal classes opgenomen die van oudsher …

Lees meer
(Blog) NIMA Marketing Day 2017 – Een Cool Event Alva van Beek

Waarom zijn er een kwart miljoen marketeers in Nederland? Wat doen die marketeers? Hebben we die wel nodig, of is het allemaal holle-frasen-deskundigheid? Teun van de Keuken wist de sfeer er goed in te brengen op de NIMA Marketing Day met kritische vragen voor het aanwezige publiek. Verslag van de Vlaamse marketingexpert Désiré Timmermans die …

Lees meer
Bart Brüggenwirth komt met ‘Sterke merken, betere wereld’ Alva van Beek

13 juni is het boek Sterke merken, betere wereld van Bart Brüggenwirth verschenen. Het biedt bedrijven inspiratie en handvatten om duurzaamheid effectief en geloofwaardig in hun marketing te integreren. De eerste exemplaren werden aangeboden aan Maria van der Heijden (MVO Nederland), Talitha Muusse en aan de panelleden Anniek Mauser (Unilever), Frans Spekking (Interface) en Marius Smit …

Lees meer