Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nederland telt 300 Senior Marketing Professionals Alva van Beek

Amsterdam – 1 juni 2017 – In mei is de 300-ste marketeer door NIMA gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. NIMA mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als …

Lees meer
(Interview) Over The Why van de NIMA Marketing Day 2017 Alva van Beek

Dit artikel verscheen online bij marketingtribune.nl en offline in het nummer dat 6 juni verschijnt Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, vonden de bedenkers, dus voor de eerste ‘ledendag voor Nima-members’ worden echt álle klavieren opengetrokken om professionals die leven in marketing een bijzondere dag te bezorgen. Nu de twintigste juni naderbij …

Lees meer
12 vrijwilligers voor NIMA4Charity, nog vier plaatsen open! Alva van Beek

Twaalf marketeers en communicatieprofs hebben al gereageerd op de oproep onder aanstaande bezoekers van de NIMA Marketing Day om een paar uur mee te helpen aan de marketing van een goed doel. NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden willen inzetten voor een betere wereld. Met een …

Lees meer
#NIMAMD Patrick Kuijsters – SNS ‘Anders was ik piloot geworden’ Alva van Beek

Patrick Kuijsters is sinds het begin van dit jaar Register Marketeer en oogste bewondering en – ook wel – verbazing met de strakke en rigide herpositionering die hij afgelopen jaar samen met zijn team bij SNS doorvoerde. In april ontving hij om die reden onder meer de jonge marketingprofessionals én hun senior mentoren op een zeer …

Lees meer
Bram Koster, Meester van de Marketing Pubquiz: ‘Wát gaan we doen?’ Alva van Beek

Het idee lag er al jaren, maar een goede aanleiding moest nog even gevonden. En een stok achter de deur om het echt te laten gebeuren natuurlijk. Op 20 juni kruipt Bram Koster, chef creatieve dingen, hoofdredacteur, netbeheerder, community manager of… nou ja de content eindbaas van ’s lands grootste vakblog Marketingfacts in de rol …

Lees meer
Blog Martin Huisman – NIMA: ‘De massa doet niks met marketing’ Alva van Beek

Met hoeveel marketeers zijn wij en wie zijn we? Tamelijk existentiële vragen voor een toch zo concrete beroepsgroep, maar we vragen het ons bij NIMA geregeld af. Finse NIMA Begin mei, op Bevrijdingsdag was ik te gast bij het Finse NIMA, dat voor deze keer de halfjaarlijkse bijeenkomst organiseerde van de European Marketing Confederation; zeg …

Lees meer
447 vakgenoten halen eerste kwartaal ’17 hun NIMA Diploma Alva van Beek

Gediplomeerde Rick Damhuis scoort unieke NIMA hattrick Ruim 150 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 18 mei de eerste NIMA diploma-uitreiking van 2017 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Study & Exams Juriaan Gorter hen persoonlijk met het behalen van ‘de standaard’ in marketing. De meegekomen achterban …

Lees meer
#NIMAMD Arthur Simonetti (DSM): Teun van de Keuken is de personificatie van de nieuwe marketeer. Alva van Beek

Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen. Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen? Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up …

Lees meer
#NIMAMD Interview Teun van de Keuken: ‘Misschien hebben marketeers een masochistische inslag?’ Alva van Beek

‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …

Lees meer