Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA 17 & 18 maart op Carrièrebeurs Alva van Beek

Op 17 en 18 maart staan wij op de Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam. De 20e editie van De Nationale Carrièrebeurs wordt op vrijdag 17 maart om 10.00 uur geopend door Peter Bommel. Peter Bommel is CEO van Deloitte Nederland en lid van de global Executive Board van Deloitte Touche Tohmatsu sinds 2012. Kom je ook naar …

Lees meer
Explosieve groei NIMA Examens in regulier onderwijs Alva van Beek

2017 is voor team NIMA Examens goed begonnen door een explosieve groei van het aantal examenkandidaten ten opzichte van 2016. Deze toename is vooral te zien in het regulier onderwijs op zowel VO,  MBO en HBO niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op het CV in te …

Lees meer
NIMA beveelt aan: A World To Win Conference – Erasmus University Rotterdam Alva van Beek

The A World To Win Conference is being organised from 20-24 March 2017 by the Erasmus Happiness Economics Research Organization (EHERO) and the Erasmus Institute for Philosophy and Economics (EIPE), which are celebrating their 5th and 20th anniversary respectively.  NIMA has accredited the programme for Monday March 20th with 6 PE points for accredited Marketeers.

Lees meer
Marinier voor één dag met NIMA Internal Branding Alva van Beek

‘Heren en dames. Welkom bij het Korps Mariniers. Ik ben kapitein Brouwer en wil één ding met jullie afspreken. Als ik praat, zijn jullie stil. Als je iets te vragen hebt, steek je je hand op. Begrepen?’ fotocredits: defensie.nl Zo startte woensdag 15 februari jl. de ontmoeting tussen de NIMA Internal Branding community en het …

Lees meer
Integriteit bij CDDN: ‘Wij benutten iedere mogelijkheid om te onderstrepen dat data veilig opgeslagen wordt’ Alva van Beek

Eind januari ontving CDDN als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …

Lees meer
NIMA onlinemarketingtest een ijkpunt voor zowel hogescholen als studenten Alva van Beek

Recent hebben NIMA en Sqillzer samen met diverse online bedrijven zoals Google, Catawiki, Frankwatching en Travix de handen ineen geslagen om studenten meetbaar te maken op hun kennis en kunde in het digitale vakgebied. Dit hebben zij gedaan middels het ontwikkelen en kosteloos beschikbaar stellen van een brede onlinemarketingtest. Bevestiging niveau digital marketing Fontys en …

Lees meer
In memoriam – Gerard Struijf Alva van Beek

Met grote verslagenheid hebben wij vernomen dat Gerard Struijf is overleden. Gerard was van 2005 tot 2016 actief lid van het netwerk van Register Marketeers. Voor de NIMA examens hield hij ruim 13 jaar lang zicht op de kwaliteit van de NIMA C examens. Wij zijn Gerard dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor NIMA en …

Lees meer
HiCon Influencer Congres tijdens de Huishoudbeurs – exclusief tarief voor NIMA-members Alva van Beek

RAI, Organisator van hét Influencer Congres tijdens de huishoudbeurs, biedt NIMA-members een exclusieve korting aan. Op het congres wordt onder andere gesproken door Giel Beelen, radio DJ en YouTuber en Patrick Stal, Global Marketing Director TomTom Bandit en heeft als thema: Influencer marketing, wat is het, wat kun je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? …

Lees meer
Adviesraad NIMA Marketing Day sleutelt aan ultiem marketing-event Alva van Beek

Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van …

Lees meer