Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. In circa 10 verticles van …
NIMA Zuidwest is in twee jaar uit gegroeid tot een succesvolle netwerkclub. Vier keer per jaar zijn we te gast bij bedrijven uit de regio. Samen bespreken we praktijkcases van collega marketeers; geen gelikte verkoopverhalen of boekenwijs heden, maar echte mensen die werken aan echte projecten met alle herkenbare problemen die daarbij horen. De openheid en interactie maken deze bijeenkomsten zo waardevol. …
Op de verlanglijst van veel marketingmanagers prijkte al geruime tijd de naam van professor dr. ir. Marion Debruyne, maar ze kón eerder nooit. Althans geen hele dag en dat is toch het minst wat je moet uittrekken om van Gent naar Midden-Nederland te reizen om daar een presentatie te houden. Dus NIMA Business Members draaide het om en reisde …
Marije van Donselaar, director marketing strategy bij Nuon en Michelle Dicke, base marketeer bij Aegon Nederland liepen elkaar in hun dagelijkse beroepsleven niet zomaar tegen het lijf. Via het NIMA Career Booster Programma kruisten hun paden. Bijna twee jaar trokken ze met elkaar op. Marije als coach, Michelle als mentee, al zijn ze daarin inmiddels al lang …
Een beroepsvereniging is zoals het klinkt: een vereniging van mensen met eenzelfde beroep. Die zoeken elkaar op om verder te komen binnen de beroepsgroep. Ook in 2016 bedachten NIMA-leden en aangesloten bedrijven een hele waslijst aan nieuwe initiatieven om te doen waar we samen goed in zijn: kennis over de commerciële functie delen, professionals in …
Op 30 maart wordt bekend welke personen en bedrijven aan de haal gaan met de Dutch Marketing Awards; de vakprijzen voor het beste marketingbedrijf, beste marketeer en beste marketingtalent. In de categorie ‘Marketing Start Up of the Year’ beoordeelt de jury nieuwe bedrijven die iets héél goed hebben gedaan in hun marketingstrategie. Juryvoorzitter Erik van …
Chief Geluk en Register Marketeer: ‘onze ambitie is om veel meer vrouwelijke topmarketeers te bewegen RM te worden’ Ons land telt duizenden beoefenaren van het vak marketing. Sinds enkele jaren bestaan er erkende kwaliteitskeurmerken om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers herkenbaar te maken. De zeer ervaren en hoog gekwalificeerde marketeers kunnen Register Marketeer worden. Je komt …
Hanzehogeschool Groningen is al jaren NIMA Education Partner. Jaarlijks volgen tientallen studenten de minor NIMA A Marketing die wordt afgesloten met het gelijknamige examen. Vanaf januari 2017 is het de beurt aan de docenten van de Hanzehogeschool uit Groningen. Het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen geeft zijn medewerkers de mogelijkheid zich extra …
We hebben een bijzonder vak. Iedereen hee ft er verstand van, maar niet iedereen is echt fán van marketing. Daar wil NIMA graag iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door heel duidelijk te zijn over algemene regels. Van een professional in het commerciële domein mag immers worden verwacht dat hij voldoende op de hoogte is van wat …