Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA introduceert titel ‘Senior Communication Professional’ Alva van Beek

Sinds augustus is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communication Professional te behalen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft deze titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In aanloop naar de introductie hebben tien communicatieprofessionals de …

Lees meer
Onderzoek Marketing 17. Alva van Beek

Ontwikkelen of stilstaan? Waar wil jij heen in 2017? Veel marketeers kregen vorig jaar weinig weerklank bij de HR-afdeling als het ging om advies of begeleiding voor een (vervolg)opleiding of cursus. Opleidingen werden wel aangekaart tijdens functioneringsgesprekken, maar vervolgens kwam er in de helft van de gevallen geen actieve opvolging. Dit was één van de …

Lees meer
Arthur Simonetti (DSM) over B2B Marketing: ‘Niks Beurstijgers’ Alva van Beek

B2B-marketeers zijn net gewone marketeers die in alles doen wat álle marketing-professionals doen. Het verschil zit ‘m hooguit in de doelgroep. Waar bijna iedereen bij ‘marketing’ direct denkt aan het verleiden van ‘consumenten’ als ‘personen’ die door een winkelstraat lopen, richten de B2B-marketeers zich tot organisaties en bedrijven, of beter: de personen die daar werkzaam …

Lees meer
Senior Communicatie Professional: Trots op de titel Alva van Beek

  Interview Mariëlle Kakebeeke –Ruijgrok, Brand Manager Yacht*  Drie communicatieprofs van Randstad Groep Nederland zijn nu Officieel SCP Sinds augustus 2016 is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communicatie Professional aan te vragen en na toetsing te gebruiken. Met een certificering als SCP bewijs je niet alleen over de nodige senioriteit en ervaring te …

Lees meer
Kronenburgh MEAO College nieuwe NIMA Education Partner in mbo Alva van Beek

‘Een goede balans tussen kennisoverdracht en toepassen in de praktijk staat bij ons centraal: Think – Act – Grow!’ Amsterdam – 28 juli 2016 – Kronenburgh MEAO College is toegetreden als NIMA Education Partner. Als beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales maakt NIMA zich sterk voor studenten in het regulier voortgezet …

Lees meer
Nieuwe opleider voor NIMA diploma’s in Digital Marketing Alva van Beek

Vanaf deze maand is CMM als Education Partner verbonden aan NIMA. CMM gaat opleiden voor de Digital Marketing-diploma’s van NIMA. Bij succesvolle afronding ontvangt de kandidaat een NIMA/DMI diploma. Dit diploma zit op HBO-instroomniveau of Associate Degree en wordt geregistreerd in het NIMA diplomaregister.

Lees meer
Horizon College reikt eerste NIMA A Marketing Diploma’s uit Alva van Beek

Melvin de Graaf, Nikkie van Diepen en Tim Ettema, deelnemers van de opleiding Medewerker Marketing & Communicatie, hebben uit handen van docent Frank Beekman hun diploma voor de opleiding NIMA-A in ontvangst genomen. Een bijzondere prestatie omdat de stof van NIMA-A volledig binnen de reguliere lessen heeft plaatsgevonden en wordt ingeschaald op mbo-plus niveau/hbo-propedeuse. NIMA …

Lees meer
Jarig NIMA bestelt zijn toekomst ter aarde Alva van Beek

‘Marketing Nederland staat op de schouders van reuzen, alle reden om vooruit te kijken’ Op 1 december van dit jaar bestaat het Nederlands Instituut voor Marketing, NIMA, vijftig jaar. Reden voor het exameninstituut en beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales om uitgebreid stil te staan bij de toekomst van het marketingvak. Aan de hand van …

Lees meer
Onechtheid: ik kan er echt pissig over worden! Alva van Beek

Ex Red Bull CMO over de behoefte aan onvoorwaardelijkheid binnen marketing “Willen jullie iets toevoegen of willen jullie mensen irriteren?” zo eindigde Huib van Bockel zijn talk tijdens het Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club afgelopen 9 juni in het prachtige Amsterdam Museum. Huib, ex Red Bull, ex MTV, ex Unilever en …

Lees meer