Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het is alom bekend dat de grootste digitale uitgever in Nederland niet uit Nederland komt en bovendien zelf geen informatie produceert. Uitgevers in Nederland hebben het zwaar. Ze willen enorm graag veranderen, maar zijn o zo afhankelijk van hun doelgroep en subdoelgroepen. Dat bleek ook weer tijdens de Executive Marketing Board op 23 juni jl. …
Nieuwe voorzitter verenigt grote marketingbedrijven én marketeers met een indrukwekkende staat van dienst, maar heeft ook oog voor worstelingen en mislukkingen NIMA kent als beroepsvereniging verschillende communities die worden gedragen door de aangesloten members zelf en waarvan een aantal op zijn minst ‘zeer levendig’ te noemen is. Van oudsher draaien die groepen marketing- en communicatieprofessionals rond thema’s …
Uitgerekend op de langste dag van 2016, waarop Nederland werd getroffen door een zondvloed aan regen en een verkeersinfarct van Groningen naar Middelburg en terug, vond een uniek evenement plaats. Voor de eerste keer sinds de titel in 2010 werd ingevoerd zijn alle erkende Senior Marketing Professionals van Nederlands in de gelegenheid gesteld kennis te …
‘Goed nieuws voor alle mbo-studenten die marketing verkennen als aanstaand werkterrein.’ Zes titels van de vernieuwde ThiemeMeulenhoff-serie ‘Rendement’ voor het middelbaar beroepsonderwijs sluiten voortaan volledig aan op de eisen die worden gesteld aan het NIMA A1-diploma. De afstemming van deze eindtermen vergroot de kansen van studenten op de arbeidsmarkt, zo luidt de verwachting. Rendement is …
De populariteit van het NIMA Examen in het regulier onderwijs – mbo en hbo – neemt een enorme vlucht. Bleef de teller in 2015 op een kleine honderd examenkandidaten steken. Dit jaar staat de teller in het eerste halfjaar van 2016 al op meer dan het drievoudige. Deze week zijn er opnieuw veertig extra kandidaten …
“De mogelijkheden om écht contact te maken met de klant, maken het marketingvak alleen maar leuker!” Auteur: Mirjam Groenendijk SMP “Gepokt en gemazeld door de praktijk.”, zo omschrijf ik mijzelf bij voorkeur als iemand mij vraagt naar mijn achtergrond. En die praktijk is in de bijna 25 jaar dat ik in het marketing- en communicatievak …
Ronald, hoe is dit allemaal ontstaan? Drie jaar geleden was de eerste marketingstudiereis naar Shanghai. Een van de zakelijke hotspots in de wereld. In één week tijd brachten we een bezoek aan tien bedrijven en daar keken we hoe marketing bedreven wordt, dát was de missie. Hoe doen ‘ze’ het daar op strategisch gebied, maar ook met een blik …
NIMA heeft inmiddels ruim 260 Senior Marketing Professionals gecertificeerd en werkt aan verdere uitbreiding in herkenbaarheid en waardering door de markt van deze titel. Want met het SMP-stempel in jouw Commercieel Paspoort onderscheid je jezelf van de rest. Waarom een titel? Als marketeer ben je nooit uitgeleerd. Het vak is continu aan verandering onderhevig en …
Ruim vijftig marketing executives en marketingsmaakmakers – voornamelijk afkomstig uit de NIMA Top Marketing Club – zijn donderdag 9 juni bijeengekomen in de wel bijzonder mooie omgeving van het Amsterdam Museum. Tijdens het jaarlijkse ‘CMO Diner’ werd de groep beslissers in marketing van harte welkom geheten door NIMA Voorzitter Martin Huisman waarna Huib van Bockel …