Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘Instead of asking: How can we make sure ‘consumers’ will like us, how can we make them buy us? How can we target them? We should turn this around. We should ask ourselves: what can we do for the people that are important to us?’ Wel uit het oog, maar bepaald niet uit het hart: …
Energieleverancier Nuon was op 21 april gastheer (m/v) van de NIMA Top Marketing Tour van de Young Professionals. Uitgerekend op deze mooiste dag van de maand konden derhalve de openslaande deuren van het royale dakterras in het Nieuw Amsterdam-gebouw open voor een stukje ‘IRL social media’, al moesten er eerst nog redelijk wat marketingnoten …
Een mannenclub in het wit, waar alles wat er op deze stralende lentedag gezegd wordt ‘onder ons blijft’. In een aansprekende ambiance te midden van hectoliters uitstekende wijn, vond dinsdag 19 april een TMC Marketing Executive Board-sessie plaats waarin bestuurders in marketing sparren over strategische issues in hun bedrijf of markt. Voor deze gelegenheid eens niet …
Woensdag 13 april was er weer een succesvolle editie van Education Day bij NIMA. De dag werd georganiseerd door NIMA, Uitgeverij Noordhoff en opleider How and Knower. Dit event is voor lecturers die zich hebben toegelegd op het vakgebied commerciële economie en zich willen blijven specialiseren in de dynamische markt van marketing, communicatie en sales. Meer dan …
Jurriaan Gorter is per 1 april in dienst getreden van NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. Hij treedt toe tot het Management Team en wordt inhoudelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de NIMA Examens en de contacten met de opleiders. Gorter was tot maart van dit jaar …
Het waterflessenmerk werd uitgeroepen tot Dutch Marketing Next of the Year 2016 en liet daarmee HelloFresh en TravelBird achter zich. Wij spraken oprichter en eigenaar Merijn Everaarts vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
De Bijenkorf eindigt als eerste in de strijd om de titel Marketing Company of the Year. Chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely, Henk Jan Beltman, is Marketeer of the Year 2016. Dat is donderdagavond bekendgemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards 2016. De jury van Marketeer of the Year kende de prijs toe aan de marketeer …
De chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely werd gisteravond uitgeroepen tot ‘Dutch Marketeer of the Year 2016’. Daarmee nam Henk Jan Beltman de prestigieuze titel over van Eneco-topman, Erik van Engelen. Lees ook het uitgebreide interview uit dat Beltman gaf aan het Tijdschrift voor Marketing. Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
Coolblue werd tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Internal Branding Company of the Year en liet daarmee Jumbo en het Korps Mariniers achter zich. Wij spraken Joost Bakker (creatief geweten) en Eva Nooitgedagt (merkmoeder) vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl