Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
De Toekomst van… Marketingstrategie de Redactie

Dinsdag 16 mei vond de elfde editie plaats van de webinar-serie ‘NIMA – De Toekomst van Marketing’. Centraal thema was Marketingstrategie; dat lastige en tegelijk uitzonderlijk belangrijke onderwerp waar de ‘diagnose-fase’ eindigt en waar de ‘uitvoering van het vak’ – de tactics – begint.

Lees meer
Zeeman: ‘Bij ons is Marketing & e-Commerce één afdeling de Redactie

Zeeman wil eerlijk basistextiel voor iedereen toegankelijk te maken, terwijl we onze voetafdruk verkleinen. ‘Zuinig vanuit het hart’ is onze nieuwe merkbelofte, die sturend is voor de gehele organisatie en intern wordt gedragen.

Lees meer
#NMDay24 Update: Barrie Hotting en Léon Vervooren van Feyenoord de Redactie

‘Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik’

Lees meer
NIMA Oost bezoekt ‘Your Digital Brain’ de Redactie

Daan Loohuis, Marketing Strateeg bij Adwise, zal toelichten en uitleggen dat succesvolle transformatie niet alleen technologie vereist,

Lees meer
‘Marketeers en copywriters zijn niet de enigen die voor een merk schrijven’ de Redactie

Onze workshop is voor iedereen die – wel eens of heel vaak – voor een merk schrijft. Omdat je aan de slag gaat met je eigen tekst, maakt het ook niet uit hoe veel of weinig ervaring je al hebt. I

Lees meer
SeniorWeb: ‘Wij zien deze nominatie echt als teamprestatie’ de Redactie

Het fijne én noodzakelijke van werken bij een kleine organisatie is dat we alles met elkaar doen en ook elkaars back-up zijn. Er zijn korte lijnen.

Lees meer
(Blogpost) ‘Boost je sales én je salescollega’s in deze zakelijke talentenjacht’ de Redactie

En pas wanneer die Mont Blanc aan informatie is doorgespit, besluit de ‘DMU-jury’ eindelijk welke leverancier de X-factor heeft. Het kan zelfs wel een jaar duren voordat je als leverancier eindelijk het felbegeerde contract binnensleept. Of… met lege handen achterblijft.

Lees meer
#NMDay24-Update: Nathalie Lam van Philips de Redactie

Vanaf de eerste dag dat ik werkzaam was in marketing, viel het mij al op dat de teams niet heel divers waren, waardoor sommige marketingkeuzes niet vanuit een divers perspectief ontwikkeld werden.

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

‘Als je werk je hobby is, hoef je nooit te werken.’ Marketeer Cock Van Bommel heeft plezier in zijn werk. Wat is zijn geheim? ‘Ik heb uiteindelijk de goede mix gevonden’. Natuurlijk is er bij iedere baan weleens iets minder leuk, maar als je plezier hebt in je werk, geeft dat heel veel energie. Als …

Lees meer