Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Dinsdag 16 mei vond de elfde editie plaats van de webinar-serie ‘NIMA – De Toekomst van Marketing’. Centraal thema was Marketingstrategie; dat lastige en tegelijk uitzonderlijk belangrijke onderwerp waar de ‘diagnose-fase’ eindigt en waar de ‘uitvoering van het vak’ – de tactics – begint.
Zeeman wil eerlijk basistextiel voor iedereen toegankelijk te maken, terwijl we onze voetafdruk verkleinen. ‘Zuinig vanuit het hart’ is onze nieuwe merkbelofte, die sturend is voor de gehele organisatie en intern wordt gedragen.
‘Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik’
Daan Loohuis, Marketing Strateeg bij Adwise, zal toelichten en uitleggen dat succesvolle transformatie niet alleen technologie vereist,
Onze workshop is voor iedereen die – wel eens of heel vaak – voor een merk schrijft. Omdat je aan de slag gaat met je eigen tekst, maakt het ook niet uit hoe veel of weinig ervaring je al hebt. I
Het fijne én noodzakelijke van werken bij een kleine organisatie is dat we alles met elkaar doen en ook elkaars back-up zijn. Er zijn korte lijnen.
En pas wanneer die Mont Blanc aan informatie is doorgespit, besluit de ‘DMU-jury’ eindelijk welke leverancier de X-factor heeft. Het kan zelfs wel een jaar duren voordat je als leverancier eindelijk het felbegeerde contract binnensleept. Of… met lege handen achterblijft.
Vanaf de eerste dag dat ik werkzaam was in marketing, viel het mij al op dat de teams niet heel divers waren, waardoor sommige marketingkeuzes niet vanuit een divers perspectief ontwikkeld werden.
‘Als je werk je hobby is, hoef je nooit te werken.’ Marketeer Cock Van Bommel heeft plezier in zijn werk. Wat is zijn geheim? ‘Ik heb uiteindelijk de goede mix gevonden’. Natuurlijk is er bij iedere baan weleens iets minder leuk, maar als je plezier hebt in je werk, geeft dat heel veel energie. Als …