Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Zie de winnaars op het podium. Dit jaar was het Tropenmuseum de locatie Van links naar rechts: Elsbeth Eilander (chef Tijdschrift voor Marketing), Marketeer of the Year 2016 Henk Jan Beltman (cco, Tony’s Chocolonely), Pascal van Ham (marketingmanager Tony’s Chocolonely) en Martin de Munnik (Neurensics) Het marketingteam van Bijenkorf, de winnaar van de Dutch Marketing Company …
In 2014 was het overduidelijk. Ruim 40% van de respondenten gingen massaal op zoek naar een nieuwe baan binnen het commerciële domein. Maar hoe staat het er nu voor? Ben je tevreden met je huidige job, je salaris en zijn er voldoende kansen en mogelijkheden? Ook dit jaar organiseerden Berenschot en NIMA in samenwerking met …
Winnaar Financial Marketing Award 2015 zet volgende stap op weg naar excellente marketingorganisatie De NIMA Top Marketing Club heeft zijn 24ste organisatie mogen toevoegen aan het TMC-Programma.
Guy van Liemt RM: ‘In een wereld van totalitaire transparantie werkt alleen lipservice niet meer’. De zesde Internal Branding Jaarprijs is vanaf dit jaar onderdeel van de Dutch Marketing Awards. De prijzen worden op 31 maart 2016 in het KIT in Amsterdam uitgereikt. Daarmee wordt de Internal Branding Company of the Year – zoals deze …
Auteur: Martijn Siebelink SMP, bestuurslid NIMA Sport Door het organiseren van leerzame en inspirerende events wil NIMA Sport het bedrijfsleven interesseren voor het domein sportmarketing en haar verbinden met sport. Het eerste event van NIMA Sport was op woensdag 10 februari 2016 en vond plaats tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. Met …
Het UWV biedt mensen die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de opleiding NIMA Basiskennis Marketing. De scholingsvouchers die het UWV ter beschikking stelt zijn vanaf nu ook geldig voor dit NIMA studiepakket inclusief examen. Het zelfstudiepakket NIMA Basiskennis Marketing is speciaal ontwikkeld voor …
Vanaf 1 januari 2016 zijn alle NIMA Marketingexamens vernieuwd. Het marketingvak verandert snel. De nieuwe examens sluiten volledig aan op de aanwezige marketingfuncties op de arbeidsmarkt. Dit najaar bieden NIMA Education Partners al de vernieuwde NIMA Opleidingen aan die afgesloten worden met het officiële NIMA Examen. Het actualiseren en vernieuwen van de marketingexamens is een …
NIMA start dit najaar met een platform voor communicatieprofessionals. Er is een bestuur aangesteld en het NIMA hoofdbestuur heeft haar akkoord gegeven. NIMA heeft 23 verschillende regio’s en groeperingen. Het platform communicatie is een nieuwe en belangrijke toevoeging aan dit palet. Martin Huisman, Voorzitter van NIMA, hierover: “Marketing is een integraal vak met vele disciplines. …