Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Examens dit jaar ongekend populair in regulier onderwijs Alva van Beek

De populariteit van het NIMA Examen in het regulier onderwijs – mbo en hbo – neemt een enorme vlucht. Bleef de teller in 2015 op een kleine honderd examenkandidaten steken. Dit jaar staat de teller in het eerste halfjaar van 2016 al op meer dan het drievoudige. Deze week zijn er opnieuw veertig extra kandidaten …

Lees meer
Mirjam Groenendijk SMP over het marketingvak en de nut en noodzaak van de NIMA Masterclasses Alva van Beek

“De mogelijkheden om écht contact te maken met de klant, maken het marketingvak alleen maar leuker!” Auteur: Mirjam Groenendijk SMP “Gepokt en gemazeld door de praktijk.”, zo omschrijf ik mijzelf bij voorkeur als iemand mij vraagt naar mijn achtergrond.  En die praktijk is in de bijna 25 jaar dat ik in het marketing- en communicatievak …

Lees meer
Interview Ronald Jans RM, over de grote Marketingstudiereis naar Argentinië Alva van Beek

Ronald, hoe is dit allemaal ontstaan? Drie jaar geleden was de eerste marketingstudiereis naar Shanghai. Een van de zakelijke hotspots in de wereld. In één week tijd brachten we een bezoek aan tien bedrijven en daar keken we hoe marketing bedreven wordt, dát was de missie. Hoe doen ‘ze’ het daar op strategisch gebied, maar ook met een blik …

Lees meer
Senior Marketing Professionals ON TOUR Alva van Beek

NIMA heeft inmiddels ruim 260 Senior Marketing Professionals gecertificeerd en werkt aan verdere uitbreiding in herkenbaarheid en waardering door de markt van deze titel. Want met het SMP-stempel in jouw Commercieel Paspoort onderscheid je jezelf van de rest. Waarom een titel? Als marketeer ben je nooit uitgeleerd. Het vak is continu aan verandering onderhevig en …

Lees meer
Ex Bull Van Bockel predikt liefde op Marketing Executive Diner Alva van Beek

Ruim vijftig marketing executives en marketingsmaakmakers – voornamelijk afkomstig uit de NIMA Top Marketing Club – zijn donderdag 9 juni bijeengekomen in de wel bijzonder mooie omgeving van het Amsterdam Museum. Tijdens het jaarlijkse ‘CMO Diner’ werd de groep beslissers in marketing van harte welkom geheten door NIMA Voorzitter Martin Huisman waarna Huib van Bockel …

Lees meer
NIMA bouwt zijn diplomaregister om tot marketing-cloud Alva van Beek

Nieuwe NIMA-site en MyCareer bieden interactief platform voor members en gediplomeerden Amsterdam, 7 juni 2016 – Om marketingprofessionals in de gelegenheid te stellen zich goed en vindbaar te profileren, lanceert NIMA MyCareer. De introductie van het moderne interactieve platform met relevante extra’s valt vrijwel samen met de introductie van de nieuwe NIMA-site. Als beroepsvereniging en …

Lees meer
Marketingmanagers laden batterij op bij Professor Kurt Verweire Alva van Beek

‘Top Marketing Club neemt zichzelf de maat aan de hand van het Change Batteries Model’ Wat maakt een goede ondernemingsstrategie en wat ís eigenlijk een strategie? Die vraag stond centraal tijdens de tweede Top Marketing Club Management Journey, die NIMA organiseerde in samenwerking met Vlerick Business School. Zo’n dertig marketingmanagers waren 2 juni verzameld bij …

Lees meer
‘Hogeschool van Amsterdam is het beste HBO-Marketing team van Nederland’ Alva van Beek

In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen …

Lees meer
NIMA introduceert Integriteitscode Alva van Beek

Van een professional in het commerciële domein mag worden verwacht dat hij of zij voldoende op de hoogte is van wat wel en niet mag. Zowel op basis van integriteit als op basis van de wet. NIMA, beroepsvereniging en exameninstituut voor marketing, communicatie en sales introduceert daarom een handzame integriteitscode met tien gouden regels, inclusief …

Lees meer