Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Retailmerken met afstand meest invloedrijk in Nederland de Redactie

Voor het eerst in de vaderlandse marketinggeschiedenis is onderzoek uitgevoerd naar de meest invloedrijke merken van Nederland.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘ChatGPT als tweede brein – ChatGPT en AI in je schrijfproces’ de Redactie

De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.

Lees meer
Service design centraal op NIMA-bijeenkomst Brein & Gedrag (10 september) de Redactie

Verwacht een boeiende mix van theorie en praktijkvoorbeelden. De bijeenkomst is toegankelijk voor NIMA-members, maar belangstellenden kunnen zich ook eenmalig aanmelden als introducee.

Lees meer
(Blogpost) Rebranding vs Herpositioneren? de Redactie

Het onderscheid tussen lijn- en merk-extensie worden vaak over het hoofd gezien, terwijl dit belangrijke gevolgen kan hebben.

Lees meer
NIMA Financial Services Community over inflatie en reputatie de Redactie

‘Financials zijn opener en transparanter geworden. Dit heeft geleid tot hogere verwachtingen van het publiek, waardoor de reputatiescores, ondanks verbeterde prestaties, soms toch dalen.’

Lees meer
Parelduiken naar NIMA C – Wat leer je daar eigenlijk? de Redactie

Terugkijktip! NIMA C geldt als het fundament om Full Pro Marketingstrateeg te worden. Maar wat leer je er precies en wat maakt het wel of niet geschikt?

Lees meer
Marion Panhuijzen wordt bestuurslid bij NIMA Regio Community West de Redactie

‘Ik hoop te kunnen zorgen dat we bij bijeenkomsten ook wat meer vrouwelijke sprekers krijgen, zodat we de diversiteit op alle vlakken kunnen optimaliseren

Lees meer
De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop de Redactie

Professor Mark Ritson waarschuwt marketeers voor de blinde vlek: Ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt. Terecht?

Lees meer
Tom Janssen (KPMG) versterkt bestuur van NIMA marketingdesigners de Redactie

Design moet effectief zijn. Het is goed als het goed werkt bij de doelgroep. In die zin is het geen kwestie van smaak, althans niet de smaak van de designers en marketeers die het maken.

Lees meer