Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Business for Better: ‘Vinted laat zien wat marketing for the better kan zijn’ de Redactie

Op het pad tussen idealen en daadwerkelijk gerealiseerde impact hebben juist marketeers de noodzakelijke rol om de vragen te blijven stellen. Om de obstakels te identificeren en bruggen te bouwen met wat klanten en markten willen en doen in de praktijk.

Lees meer
Account Based Marketing – ‘Vissen met een speer’ de Redactie

De Decision Making Unit aan klantzijde is soms een heel team en ‘die jongen met dat zwarte t-shirt die nooit goed uit z’n woorden komt’ kan weleens de belangrijkste influencer van de directie zijn. Hoe kom je daar ooit achter? Hoe maak je een plan dat echt je de hele account omvat?

Lees meer
SNS, Zeeman en Hornbach gaan op voor NIMA Marketing Company of the Year Award de Redactie

In de categorie Medium prijken ook een aantal aansprekende marketingbedrijven: Processionals, het Van Gogh Museum en De Koffiejongens vormen daar samen ‘de laatste drie’.

Lees meer
#NMDay24-Update: Mylene Samuels van ABN Amro de Redactie

Graag deel ik mijn reis met marketeers, over hoe ik het fascinerende vakgebied van de gedragswetenschap in de praktijk toe pas en anderen overtuig van de werking van Behavioural Design.

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professionals krijgen exclusieve mini-NMD op NMD24 de Redactie

Rond de lunch hebben de seniors een soort ‘SMP mini NMD’, met een bijzondere ‘senior gast’, een lunchmoment en een spraakmakend – licht hilarisch – programmaonderdeel, waarin de aanwezigen  gaan afrekenen met ‘de eeuwige irritaties in het marketingvak’.

Lees meer
Verheijen (Hema), Smith (Kruidvat), Hensen (Odido), Mentrop (McDonalds) of Van Santvoort (Holie) CMO of the Year 2024 de Redactie

Nieuw dit jaar is de betrokkenheid van NIMA via een afgevaardigd jurylid en de uitnodiging aan de aanstaande CMO van het Jaar om als Nederlandse afvaardiging deel te nemen aan de verkiezing voor de Europese CMO van het Jaar.

Lees meer
‘Meer Fawlty Towers in marketing en reclame!’ de Redactie

Basil Fawlty gaf graag de schuld aan Manuel, de Spaanse ober. Zo gemakkelijk kunnen we ons er niet van afmaken. Veel marketeers en bureaus lijken ook de kunst verleerd om merken te bouwen.

Lees meer
Olieslagers derde studiogast bij NIMA Toekomst van Marketing – Strategie (14 mei – 12.00 uur) de Redactie

Bij de aanstaande ‘NIMA Toekomst van Marketing’-live lunchwebinar verwelkomen we Rozemarijn Koopmans, Maud Olieslagers en Emilie Huber – geef je nu op!

Lees meer
Succesvolle datamarketeer is beetje nerd en beetje kunstenaar de Redactie

een data driven – of datagedreven–organisatie ontstaat niet wanneer je zoveel mogelijk data binnenhaalt, maar wanneer de transformatie naar een succesvolle datagedreven marketingorganisatie gestalte krijgt. Wat heb je nodig?

Lees meer