Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
De arbeidsmarkt is een markt, waar blijft marketing? de Redactie

Werk is een merk geworden, maar de vraag is hoe je grip krijgt op het werkgeversmerk. HR en Marketing? ‘Oh, het zijn volstrekt andere beestjes.’

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Kotler took a lifetime to master marketing’ de Redactie

Je tekent wel ergens voor en staat, in mijn ogen, dan ook ergens voor. De SMP weet wat hij of zij moet doen – en vooral ook moet laten.

Lees meer
SMP’s leveren het vak rijkgevulde Kliko vol marketingleed en klantfrustratie de Redactie

Al met al een stevige afvalcontainer die aan de weg bij het Amsterdam Rijnkanaal werd gezet, al moet in de praktijk nog maar blijken of het een beetje wil lukken met zo’n marketing-opruimactie.

Lees meer
SNS Bank, De Koffiejongens en Soof Drinks Marketing Companies of the Year de Redactie

De NIMA Marketingprijzen voor Marketing Company of the Year worden al enige decennia uitgereikt aan echte vaandeldragers van de Nederlandse marketingpraktijk.

Lees meer
Rob Overduin (NIMA): ‘Ik wil marketing en alle disciplines die erbij horen beter op de kaart te zetten’ de Redactie

Marketingprofessionals zijn bovengemiddeld geïnteresseerd in innovatie, adapteren verandering heel snel en denken direct in kansen. Alleen al om die reden is het fascinerend om te zien hoe generatieve AI is geland in ons vak.

Lees meer
Van Gogh Museum: ‘Publiek staat centraal en wordt betrokken bij de marketing en communicatie’ de Redactie

In onze strategie staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Vorig jaar hadden we een Net Promoter Score van 70%.

Lees meer
(Blogpost) Wetenschappelijk bewijs om jouw plek aan de tafel te claimen als marketingmanager de Redactie

Het heikele punt: Om relevant te blijven voor je doelgroep moet je blijven vernieuwen en het effect van vernieuwing valt niet altijd te voorspellen.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Bestaat er zoiets als marketing zónder manipulatie…?’ de Redactie

Kunnen en durven we als marketing manipulatieve technieken los te laten maar óók onze beïnvloeding? Wat zou dat betekenen voor de consument?

Lees meer
#NMDay24 Update: Erwin Jongh en Nick Tuinenburg van Toyota de Redactie

Veel bedrijven willen, andere zijn nu al verplicht en de rest moet op termijn hun wagenpark op enige manier verduurzamen. Dit levert ondernemers veel vragen en uitdagingen op

Lees meer