Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers de Redactie

Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.

Lees meer
(Blogpost) ‘De uitgekiende psychologie van Five Guys’ de Redactie

‘Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule’

Lees meer
NIMA Marketing Masters: De wetenschap en praktijk dichter bij elkaar de Redactie

‘Nederland is al eeuwenlang een handelsnatie met een internationale oriëntatie. Die achtergrond voedt een cultuur van ondernemerschap, innovatie en samenwerking, wat precies de kern is van goed marketingonderzoek.’

Lees meer
(Blogpost) Lone wolf B2B-marketeer SURVIVALGIDS 2025 de Redactie

‘Ja, het voelt soms eenzaam om de enige marketeer te zijn. Je bent daardoor helemaal op jezelf aangewezen. Dat lijkt misschien een nadeel, maar niets is minder waar’

Lees meer
Marketing Report plaatst Els Dijkhuizen bovenaan lijst Meest Invloedrijke Marketeer de Redactie

Els Dijkhuizen volgt met haar nummer één-positie een traditie binnen Heineken, dat al decennia fungeert als een broedplaats voor Nederlands marketingtalent.

Lees meer
Goed voornemen in 2025: Senior Marketing Professional (SMP) worden de Redactie

‘Marketingprofessional’ of ‘marketeer’ is geen beschermd beroep en dat zal het ook niet worden zolang álles wat commercie aangaat met marketing in verband wordt gebracht. Een databasemarketeer is een marketeer, een mediastrateeg ook en een reclamemaker ook. Zelfs over de exacte betekenis van het woord marketing bestaat geen consensus, wat er in landelijke nieuwsmedia nog …

Lees meer
European Marketing Confederation en African Marketing Confederation bundelen krachten de Redactie

‘Nu digitale technologieën en data een steeds belangrijkere rol spelen in marketingstrategieën, is dit partnerschap vooral van groot belang voor ontwikkelingslanden in Afrika, waar de digitale marketingsector snel groeit.’

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De dood van demarketing’ de Redactie

‘Ik geloof oprecht dat bedrijven die voor het eerst met een tegenreactie kwamen op Black Friday ook oprecht tégen zijn waar Black Friday voor staat. …..maar ik geloof niet dat álle bedrijven tégen consumptie zijn.’

Lees meer
NIMA Regio Noord: Frisse start en twee mooie events in 2025 de Redactie

Met die herstart kwamen grootse ambities en in 2025 staan twee leerzame bijeenkomsten gepland.

Lees meer