Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘Nu digitale technologieën en data een steeds belangrijkere rol spelen in marketingstrategieën, is dit partnerschap vooral van groot belang voor ontwikkelingslanden in Afrika, waar de digitale marketingsector snel groeit.’
‘Ik geloof oprecht dat bedrijven die voor het eerst met een tegenreactie kwamen op Black Friday ook oprecht tégen zijn waar Black Friday voor staat. …..maar ik geloof niet dat álle bedrijven tégen consumptie zijn.’
Met die herstart kwamen grootse ambities en in 2025 staan twee leerzame bijeenkomsten gepland.
Sinds 2024 biedt NIMA, in samenwerking met RVS Marketing, een vierdaagse B2B-marketingcollegereeks aan. De reeks is bedoeld voor senior B2B-marketeers die hun kennis willen verdiepen over de belangrijkste actuele onderwerpen in hun vakgebied. Elke sessie bestaat uit twee interactieve delen, met bijdragen van experts en ervaringsdeskundigen. De serie begint met ‘B2B Marketing & Sales’, gevolgd …
Laten we beginnen met een stapje terug. Niet elk rapport is voor jou bedoeld. Veel van deze publicaties zijn gericht op specifieke sectoren, markten of zelfs interne agenda’s van de opstellers.
‘Als MEC zijn wij blij dat we nu onderdeel gaan uitmaken van het NIMA Marketing Masters-programma, omdat we daardoor meer organisaties kunnen bereiken die een intervisiesessie willen organiseren.’
De Europese Unie heeft met de AI Act regelgeving geïntroduceerd die organisaties verplicht om ervoor te zorgen dat hun medewerkers over voldoende AI-kennis beschikken.
De NIMA B2B-community staat bekend om haar liefde voor inhoud én een goed debat. Het programma omvatte daarom ook twee zogenaamde ‘Challenges’—ronkende discussiesessies met titels als ‘Niet voor watjes’.
‘Hoe je op een heel moderne manier marketing kan bedrijven, die niet alleen goed is voor klanten en voor het bedrijf, maar die ook helpt onze wereld een stukje beter te maken. Want dat is heel hard nodig.’