Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Marketing Day 2021 – Dit worden de thema’s (en doe mee met de Adviesraad)

Vorige week is bekend gemaakt dat NIMA Marketing Day (NMD) plaats zal vinden op donderdag 9 september aanstaande. De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen. Het NMD-programma is een knap staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken …

Lees meer
Genomineerden Dutch Marketing Awards 2021 zijn bekend

Op 22 april aanstaande worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards uitgereikt. De belangrijkste prijzen in marketingland worden uitgereikt tijdens een awardshow die wordt georganiseerd door Adformatie, PIM en NIMA. De prijzen worden uitgereikt in zeven categorieën, waarvan twee op persoonlijk niveau en vijf op bedrijfsniveau. Precies een week geleden werden de 10 …

Lees meer
Eén-plus-één-gratis. Pijn in het brein

Wat blijkt uit onderzoek? Merken worden door acties beschadigd. Hoe krachtiger de actie, hoe groter het effect op het merk. Maar nu kunnen we ook ontdekken welke actie een merk het meest schaadt! Wij Nederlanders mogen dan bekend staan om onze gierigheid en het najagen van koopjes, maar op de keper beschouwd geldt dat voor …

Lees meer
[stelling] Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen

MarketingTribune vroeg het panel om te reageren op de stelling ‘Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen’. Waarom helpen de dikverdieners aan de coronacrisis noodlijdende merken niet? Oké, het gebeurt mondjesmaat, zoals Burger King dat onlangs zijn marketeer uitleende aan bedrijven, consumenten opriep vooral naar McDonald’s te gaan en de Franse boeren een handje …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2021 op 9 september – Save the date!

De NIMA Marketing Day 2021 (NMD) zal dit jaar plaatsvinden ná de zomer vakantieperiode. Nadat eerder is gecommuniceerd dat de NMD zou plaatsvinden in juni a.s., is in overleg met de organisatoren en locatiepartner DeFabrique besloten om de NIMA Marketing Day dit jaar te verschuiven naar dinsdag 9 september. Daarmee is het grootste branche-event voor en door marketeers uitgesteld naar een datum die op dit moment ‘veilig’ lijkt en kunnen we …

Lees meer
Moet de keurslager bij zijn vlees blijven?

Op dit moment zitten wij midden in de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Volgens de stichting die deze week jaarlijks organiseert, hebben er vorig jaar 2,4 miljoen Nederlanders aan meegedaan. Vleesvervangers zitten duidelijk in de lift dus dan kun je verwachten dat iedereen probeert daar een graantje van mee te pikken. Zo …

Lees meer
Deze 10 marketeers zijn in de race voor de titel Marketeer of the Year

Tijdens de uitreiking van de Dutch Marketing Awards wordt bekendgemaakt wie Arno de Jong opvolgt als Marketeer of the Year. De jury van Marketeer of the Year heeft de longlist voor Marketeer of the Year bekendgemaakt. Op 22 april worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards 2021- georganiseerd door NIMA, PIM en Adformatie …

Lees meer
Baked Feta Pasta breekt TikTok

Weleens van Baked Feta Pasta gehoord? Het recept voor deze pastasaus, gemaakt in de oven, is na eerst een hit in Finland te zijn geweest, nu een gigantisch succes op TikTok in de Verenigde Staten. De gedeelde video’s worden zowel door influencers gemaakt als door tieners zonder noemenswaardig veel volgers. Kaasproducenten, leveranciers en retailers zagen ‘m niet aankomen. …

Lees meer
NIMA Members met voordeel naar Logeion event: wat hebben marketing en communicatie elkaar te bieden?

Op woensdag 14 april organiseert de branchevereniging voor communicatie, Logeion, een dialoog tussen Ronald Voorn (senior docent marketing analytics en onderzoeker aan de Hogeschool Utrecht) en prof.dr. Betteke van Ruler (emeritus hoogleraar in de communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam) over wat marketing en communicatie aan elkaar kunnen hebben. De trends in beide vakgebieden laten …

Lees meer