Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

Wilco Verdoold: ‘De marketeer van de toekomst is een professional in meervoudige waardecreatie’. Volgens Verdoold is de marketeer iemand die verantwoordelijkheid neemt voor zowel aandeelhouder als mens en maatschappij. Voor mij is de marketeer van de toekomst een marketeer die verantwoordelijkheid neemt voor diezelfde toekomst. Verantwoordelijk voor een duurzame economie, door waarde te creëren voor …

Lees meer
De optimale klantreis; wie pakt de regie? de Redactie

Het inrichten en optimaliseren van de klantreis is één van de vakgebieden die in de afgelopen jaren als vanzelfsprekend richting ‘de marketing’ is gedreven. Wie kan het? Kruipen in de huid van een klant, patronen herkennen en het zogenoemde ‘olifantenpad’ ontdekken. Want een reis beperkt zich niet tot de ‘touchpoints’ die je kunt meten.

Lees meer
Wie was beter dan Bever? de Redactie

NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
Aan jezelf verkopen wat je naar buiten levert de Redactie

Iedereen kijkt vanuit zijn eigen bril. Deze bril is gekleurd door je eigen ervaringen in het verleden, je waarden, je overtuigingen, je innerlijke drijfveren en onderliggende behoeften. Jouw bril is dan jouw waarheid. Dit heeft natuurlijk effect op hoe je denkt en handelt in de interactie met anderen.

Lees meer
Alles in marketing komt samen in contentmarketing Luuk Ros

Marketingcommunicatie door de inzet van redactionele media; zo zou je ‘contentmarketing’ kunnen omschrijven voor een professional die niet in het marketingvak woont. De term, het begrip, dook pas een jaar of tien geleden op, wordt heel vaak gebruikt, maar eigenlijk is het een oeroude vorm van promotie en direct ook een van de meest effectieve. …

Lees meer
Lunchwebinar De Toekomst van Marketing 5 maart – Segmenteren en Positioneren 2.0 de Redactie

NIMA gaat ook in 2024 door met de druk bezochte en gratis lunchwebinars waarin we vanuit de studio live en interactief in gesprek gaan over de marketingonderwerpen van nú. Toegankelijk voor iedereen die een beetje meer marketing en wat minder mening kan gebruiken. Samen nemen we vier keer plaats aan de grote marketingtafel met steeds …

Lees meer
NIMA Brein en gedrag: ‘We’ve come a long way since Cialdini! En het mooiste moet nog komen’ Lotte Berk

Wát een mooie en drukbezochte bijeenkomst van onze NIMA Community Brein & Gedrag. Het thema was Beyond Nudging en dat maakten de sprekers méér dan waar. Interpolis leverde niet alleen een prachtlocatie in Tilburg maar ook een boeiende spreker. Gedragswetenschapper Patty Jansen liet zien hoe de verzekeraar niet klakkeloos bekende ‘gedragstrucs’ inzet, maar onderzoekt en …

Lees meer
Marc Kuipers en Ludo Voorn MM RM treden toe tot de Raad van Toezicht van NIMA Lotte Berk

Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 29 november 2023 zijn Marc Kuipers (links) en Ludo Voorn MM RM (rechts) toegetreden tot de Raad van Toezicht. Dat vraagt om een korte introductie. Marc Kuipers: ‘’Met veel enthousiasme wil ik de rol van voorzitter van de Raad van Toezicht van het NIMA vervullen. In mijn veelzijdige carrière ben …

Lees meer