Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Kirsten Andres gaat NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing verlaten. Andres was voorzitter/directeur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales sinds 1 februari 2020. Vanaf 1 maart wordt zij directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Marieke Romano-van den Hoek (voorzitter Raad van Toezicht): “Kirsten werd net na haar aantreden in haar rol van …
Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 21 november hebben wij, na ruim 8 jaar afscheid genomen van Mike Moolenbel en Frans-Peter Dechering. Beiden zijn tijdens hun afscheid van de Raad van Toezicht beide benoemd tot Lid van Verdienste; een titel die alleen in heel bijzondere gevallen wordt toegekend aan NIMA Leden die zich op bijzondere manier …
De zes vaakst genoemde onderdelen waarop marketeers zich wíllen ontwikkelen zijn best opmerkelijk: Strategie en innovatie wordt het meest genoemd, gevolgd door marketing automation, contentmarketing, customer journey, B2B marketing en neuro & gedrag. Ziedaar dus ook de terreinen waarop in 2023 nieuwe of extra masterclasses en workshops zullen worden ontwikkeld. En pricing, want het wordt …
Marketing voor banken, verzekeraars, hypotheekadviseurs hééft ontegenzeggelijk een beetje schijn tegen, want ‘toch wat saai’ en sinds 2008 ook niet altijd onbesproken. En tóch is het een hele mooie categorie-afslag in het marketingvak. Daar zijn verschillende redenen voor, maar de belangrijkste moet toch zijn dat we er állemaal mee te maken hebben. Je kunt géén …
Wauw, wat een mooie aftrap voor de NIMA Marketingprijzen! We hebben meer dan 100 aanmeldingen van ‘vakidioten’ ontvangen na onze oproep om je aan te melden als vakjurylid. Wij gaan nu hard aan het werk om alle aanmeldingen door te nemen en te komen tot de jury’s voor de NIMA Marketingprijzen voor deze allereerste editie. …
Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 21 november zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) benoemd tot voorzitter (Marieke) en vicevoorzitter (Door) van de Raad van Toezicht van NIMA. Na ruim 8 jaar nemen zij het stokje over van Mike Moolenbel. Naast Mike nam ook Frans Peter Dechering afscheid van de …
Eindelijk! Een live event over B2B marketing met inhoud. Ik was niet de enige die daar enthousiast over was. Vele marketeers reisden naar Leusden af voor een middag vol inspiratie in het imposante AFAS hoofdkantoor. Een verslag. 9 november 2022. Stipt op tijd trapte Pieter Kopmels, voorzitter van de NIMA B2B Marketing Community, af. De …
Marketing is een mooi vak dat we moeten blijven vieren. Dat gaan we doen met de enige echt NIMA Marketingprijzen! Vol trots maken wij bekend dat wij volgend jaar, tijdens de NIMA Marketing Day Op 15 juni 2023, voor het eerst de NIMA Marketing Prijzen gaan uitreiken. Hiermee vieren wij de liefde voor ons vak …
NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het laatste kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …