Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Kirsten Andres RM, is naast voorzitter/ Directeur bij NIMA, sinds kort ook benoemd tot vice-voorzitter van het EMC-bestuur als opvolger van Martin Huisman RM. Kirsten: ‘ik kijk ernaar uit om met ieder van het EMC-bestuur samen te werken en stimuleer om de kennis tussen verschillende landen te delen en daarmee te vergroten. Laten we EMC …
Hoe succesvol innoveren in groenten en fruit? NIMA Foodchain & Agrimarketing organiseert op dinsdag 29 november het tweede AGF – event ‘Succesvol innoveren in het groenten- en fruitschap’ voor alle marketeers werkzaam in deze sector in samenwerking met GroentenFruit huis. Tijdens dit event, dat zal plaatsvinden op de HAS Green Academy in Den Bosch, zullen een aantal …
De NIMA Examencommissies hebben dit voorjaar nieuwe leden erbij gekregen. Deze vier kersverse commissieleden bieden met hun diverse achtergronden en werkervaringen nieuwe invalshoeken en een frisse kijk op de vakgebieden Marketing, Sales en Communicatie, zodat dat de NIMA Examens actueel blijven. Ze stellen zich voor en vertellen wat meer over hun achtergrond en motivatie. Dianne …
Vier keer per jaar organiseert NIMA een Education Day voor docenten binnen het commerciële domein. Donderdag 22 september hebben wij weer zo’n Education Day aangeboden met als thema ‘Data als brandstof voor de moderne marketing machine’. Het was de tweede fysieke bijeenkomst na twee jaar online sessies tijdens de Coronatijd, dit leverde een hoop enthousiaste …
Gisteren ontving Koninklijke Auping in Deventer een gezelschap van zo’n vijftien strategische-marketingprofessionals om daar mee te denken over een marketingdilemma waarover de sleeping beauty van de vaderlandse marketingbedrijven graag advies inwon. Het werd een mega-powersessie marketingmeedenken en uit een soort nieuwsgierigheid schoven we een keer aan. Niet alleen vanwege dat marketingverhaal trouwens: er stond ook …
De komende 15 jaar komt er een vloedgolf aan technologische vernieuwing op ons af die veel bedrijfstakken door elkaar schudt. Deze veranderingen hebben directe impact op de manier waarop we marketing doen. Simpelweg blijven doen wat altijd succes had, is uitgesloten. Het is zelfs zo dat we ons persoonlijk leiderschap moeten aanboren om onze collega’s …
Ben of ken jij iemand die een stageplek heeft voor een Oekraïense student? Sinds de oorlog is uitgebroken in Oekraïne, en er steeds meer mensen op de vlucht gaan, slaat NIMA de handen ineen met buitenlandpartner ETCN. NIMA werkt al bijna 20 jaar samen met ETCN voor de NIMA Opleidingen in Centraal en Oost-Europa. Ook …
Dé marketingpodcast van NIMA & SRM met in aflevering 12 Brainbranding: de kracht van neuromarketing. “Even Apeldoorn bellen…” Een uitspraak, een beeld, een wereld op zich. Neuromarketing doet zijn werk. Mooi natuurlijk wanneer mensen een commercial leuk vinden, maar nog mooier is het wanneer ze hun verzekeringspolis vervolgens ook echt afsluiten bij Centraal Beheer, de …
NIMA is al sinds jaar en dag bekend van de NIMA A, B, C Diploma’s. Voordat je zo’n diploma kunt behalen, rond je eerst een opleiding af bij één van onze Education Partners. De examens leg je daarna af bij NIMA. Je kunt ons daardoor beschouwen als het CBR van marketing, communicatie en sales. Maar deze route …