Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De zomer is bijna begonnen en dat is hèt moment om aan je marketingkennis te werken. Bij NIMA krijgen we de zomerkriebels nu al te pakken en daarom hebben we een prachtig Summer School-programma voor je samengesteld. Ter verdieping, om de breedte op te zoeken, of gewoon als prima gelegenheid om je basics te actualiseren. …
Gea Barth, voorzitter van het NIMA Senior Professionals-bestuur, heeft afgelopen januari de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen gevolgd. In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt. We hebben haar gevraagd om een eerlijk oordeel te geven over de workshop. Hieronder lees je waarom ze voor de …
Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook, start een test waarbij geselecteerde gebruikers tot maximaal vijf profielen kunnen aanmaken vanuit één account op Facebook. Dat meldt nieuwswebsite Bloomberg.com. Gebruikers mogen nu maar één account aanmaken waar één profiel aan vastzit. Met meerdere profielen kan een gebruiker een profiel aanmaken voor familie, voor collega’s en voor …
Op dinsdag 5 juli organiseerde NIMA zijn derde NIMA lunchbreak Webinar in de reeks ‘De Toekomst van Marketing’, met als thema ‘Duurzaamheid & Ons Gedrag’. Daarvoor mocht ik in gesprek met Klaske Kruk, oprichtster van Circularities, Ronald Voorn, docent op de Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente en Wouter Staal, founder en CEO van YB by …
Lees mee over de uitslag van de ‘Best of NIMA’ Veiling. Wat zijn mensen bereid te betalen voor je product of dienst? In de sinds de jaren ’50 lopende show ‘The Price Is Right’ plaatsen deelnemers een bod op uiteenlopende artikelen. In deze show, bedacht in Amerika en inmiddels in vele landen te zien, moeten …
In een levendig Dauphine praat Chris Kersbergen met Bea Aarnoutse over het perspectief van medewerkers en het vak ‘leiding geven’. Over het gevaar van sexy willen overkomen en hoe je stereotypes kunt doorbreken door uit je silo te komen. En passant passeert de ontwikkeling van internal branding naar alignment en van employer branding naar employee experience. Bea Aarnoutse is …
Er bestaan steeds meer verschillende disciplines binnen het vakgebied marketeer, en nog veel meer verschillende functies. En de vraag is dan ook wat voor type marketeer ben jij? Ben jij die creatieve geest, die overal een oplossing voor vindt? Of ben jij juist de analytische die net zo lang onderzoekt totdat hij het ‘ware’ antwoord …
De customer journey kan de prullenbak in. Om succesvolle sales te doen op basis van marketing, kun je beter spreken van een learning journey. Niemand wil namelijk een verkoper zien. Mensen die iets kopen, willen te maken hebben met een expert. Dat is de visie van Maxim Spek, oprichter van ProSpex, creatief specialist in B2B-leadgeneratie. …
NIMA biedt per ieder jaar ruim 130 trainingen aan in de NIMA Academy. Om ervoor te zorgen dat het aanbod aan ieder jaar vernieuwd wordt en dat de trainingen gegeven worden door de best beoordeelde docenten verhogen we de tarieven. Deze wijziging gaat in per 1 juli 2022. Het gaat om een stijging van 7% …