Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marieke Romano – van den Hoek en Door Plantenga versterken NIMA Raad van Toezicht De redactie

Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 11 april zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) toegetreden tot de Raad van Toezicht. Dat vraagt om een korte kennismaking. Marieke is hoofd commercie bij De Correspondent. Daarnaast is ze commissaris bij Univé Zuid Nederland en oprichter van SUPERNOVA Sportswear. Hiervoor was ze onder …

Lees meer
Simply the best – Adriaan Oomen Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Dit jaar is onze kenner …

Lees meer
Validators: ‘Consumenten zijn op een hele andere manier met merken bezig dan bij vakidioten’ De redactie

Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak …

Lees meer
NIMA Marketing Day 22 vol op stoom – registreer je nu! De redactie

Na twee min of meer gemankeerde edities, als gevolg van de corona-uitbraak gaat het op 16 juni as eindelijk weer gebeuren: Een gewone NIMA Marketing Day rond work life en marketing. Intussen is ruim driekwart van het programma gevuld, zijn de keynotes bekend en stromen de aanmeldingen binnen. Voor NIMA Leden wordt het tijd te …

Lees meer
Simply the best – Zanna van der Aa Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. De eerste die we dit …

Lees meer
AI, Metaverse, NFT en de Toekomst van Marketing [Webinar] De redactie

Schrijf je gratis in: Webinar met auteurs Echt Nep, HU en Philadelphia Zorg over inzet AI en innovatie Het hele jaar door blijven we bij NIMA onze leden inspireren met lunchbreak webinars over de Toekomst van Marketing. Zo blijf je op een leuke én makkelijke manier bij in het marketingvak. In de webinars komen uiteenlopende …

Lees meer
Chantalle Weemaes: ‘Professionals geven vaak net iets te veel gas’ De redactie

Chantalle Weemaes spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’ Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Veel bevlogen professionals halen niet het maximale uit hun werk en leven omdat ze stoeien met hun hoeveelheid energie. …

Lees meer
Marketingfacts is helemaal nieuw! De redactie

Ha, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of daar. Nou ja. Marketingfacts heeft eindelijk een nieuwe site. HIHAAAAA! Vandaag of morgen is er ook een nieuwe nieuwsbrief en eind deze week brengen we ook nog een nieuw Marketingfacts Jaarboek naar de drukker. Dikker en drukker dan ooit. We houden niet …

Lees meer
Markteffect en Bitvavo: Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld? De redactie

Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk. VEELBESPROKENCryptocurrency is een veelbesproken onderwerp, maar er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Wat vinden Nederlanders er nou écht van en wat maakt dat zij …

Lees meer