Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Traffic Today: ‘Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden’ De redactie

Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens online marketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Wij zijn altijd bezig met vernieuwing binnen ons vakgebied en content hoort daarbij. We krijgen vaak vragen …

Lees meer
Blue Field Agency: ‘De CMO wordt een Chief Connecting Officer’ De redactie

CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van den Berg: ‘Er wordt veel over data driven marketing gesproken, maar in de praktijk …

Lees meer
Ipsos en Bugaboo: ‘Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken’ De redactie

Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens NIMA Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique. De titel van de presentatie is De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om …

Lees meer
Nut en blijvende noodzaak van businessmodel-innovatie De redactie

Zes praktische tips om te kunnen blijven sleutelen aan de manier waarop je zaken doetDoor Patrick Kooij We leven in een tijd waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Denk aan corona dat veel teweeg heeft gebracht of aan technologische ontwikkelingen (vierde industriële revolutie) en de verschillende veranderingen tussen generaties van mensen. Hierdoor moeten organisaties, maar ook marketeers …

Lees meer
Mark van Hattum van MvH Media: ‘Big data is het antwoord om algoritmes te verslaan’ De redactie

Mark van Hattum, Directeur MvH Media, spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 op donderdag 16 juni in DeFabrique in Utrecht. Een korte inleiding op zijn presentatie. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Kennis delen is één van de kernwaardes van ons bedrijf. We vinden het belangrijk om kennis zowel intern …

Lees meer
Arjan van Hartesveldt van Team ITG: Afkicken van dure marketingkanalen De redactie

Arjan van Hartesveldt is Director Client Services bij fullservice marketingbureau Team ITG en hij spreekt tijdens NIMA Marketing Day op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht. KANSHet spreken tijdens NIMA Marketing Day biedt mijzelf en Team ITG een extra kans om in contact te blijven met ontzettend gemotiveerde en gepassioneerde marketingprofessionals. We vinden het …

Lees meer
Gediplomeerden in de spotlight – Rutger Meijer De redactie

Ieder jaar starten honderden professionals met een NIMA Opleiding. Om een felbegeerd NIMA Diploma te behalen, studeren deze ambitieuze carrièretijgers maandenlang naast hun werk. Ze volgen de lessen (online of in de schoolbanken), maken de examens en laten zien wat ze kunnen. Wanneer ze dit alles succesvol afronden, ontvangen ze het Europees erkende diploma. Het …

Lees meer
Dennis van Evert van Bol.com en Koen van Lunteren van WUA: ‘Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken’ De redactie

Dennis van Evert, manager customer journey bij Bol.com, presenteert samen met Koen van Lunteren, digital research consultant bij WUA, tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van Evert: ‘Om te laten zien hoe belangrijk het is om naar buiten te kijken, en niet …

Lees meer
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: ‘We willen de sustainable leader in de markt blijven’ De redactie

Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken. Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?Dat de mooiste campagnes ontstaan vanuit verrassing en een authentieke …

Lees meer