Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Lelystad, 17 februari 2022 – NIMA en Vastgoedpro gaan samenwerken. Vanaf 1 maart gaat NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, samenwerken met Vastgoedpro, de beroepsvereniging voor vastgoedprofessionals. De samenwerking is vooral gericht op het delen van kennis en het uitwisselen van diensten en ervaringen. In 2021 was NIMA te gast in een van de Weekly …
Wellicht heb je het de afgelopen weken al voorbij zien komen: het programma van NIMA Young Profesionals voor het aankomende jaar. En wat voor programma! Top Marketing Tours bij toffe bedrijven, zoals Pathé, Ajax, Too Good to Go en nog veel meer, meet-ups over trends in het marketingvak én persoonlijk ontwikkelingsevenementen. Ben jij die jonge ambitieuze marketeer die wel …
Op donderdag 16 juni 2022 is het zover: de zesde editie van de NIMA Marketing Day! We zijn terug met de leukste dag van het jaar. De dag die je als marketeer niet wilt missen. Door marketeers, voor marketeers. Dat is de kern van de NIMA Marketing Day. Onze sprekers staan stuk voor stuk met …
NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het eerste kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …
Ruim tien jaar heeft het bestuur van de NIMA Community Wereldmarketeers zich ingezet om thema’s zoals duurzaamheid, purpose en MVO hoog op de agenda van marketeers te krijgen. Als wij anno 2022 terugkijken, dan zien we dat er veel is gebeurd en bereikt. Marketeers zijn zich bewust van deze thema’s en welke rol zij hierin …
De marketingpodcast van NIMA en SRM. Als er iets is wat het landschap van de retail voor elektronica kenmerkt, dan is dat wel de hoge concurrentie. Het aanbod is duizelingwekkend. Hoe kom je daartussen? En hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de winkelschappen en relevant blijft voor de consument? Karel Zwaan praat erover met Kim Koers, …
Het hybirde werken is het nieuwe normaal. Maar meer dan ooit is er behoefte aan extra uitdaging, verbinding en samenwerking. Naast het updaten van je vakkennis en de invloed van de verdergaande digitalisering, worden er steeds meer sociaal emotionele vaardigheden van je gevraagd. Reden te meer voor een frisse blik op je personal branding en …
UTRECHT, 1 februari 2022 – Frankwatching en NIMA breiden hun samenwerking uit. Op 13 oktober 2022 organiseren ze de eerste editie van Digital Marketing Conference, een nieuw event over actuele ontwikkelingen in het snel veranderende marketingvakgebied. Al sinds 2018 werken Frankwatching en NIMA samen op het gebied van trainingen, opleidingen en cursussen. Met de co-creatie …
Je kunt geen nieuwsbrief openen of het gaat over data. Over datagedreven marketing, data science, big data en ‘overstroomde’ data lakes… Data is het nieuwe goud. Dat is het ook. Als ik kijk naar alle mogelijkheden die data bieden, voelt het soms echt als een snoepwinkel waar je niet weet wat je moet kiezen. Je ziet …