Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Marketing wil informeren, sales wil converteren. En daarin zit de kern van het probleem als het op de buyer journey aankomt.
De PIM Marketingliteratuurprijs werd voor de 22ste keer uitgereikt. 35 marketingboeken werden dit jaar ingestuurd en vormden de longlist. Zeven daarvan haalden de shortlist.
Zoals een goede marketingbijeenkomst betaamt: het ging niet alleen over strategieën en modellen, maar vooral over het maken van impact. De highlights:
The New School is educatiepartner van het NIMA en kan daardoor beschikken over een divers netwerk van professionals.
De samenwerking tussen de brancheverenigingen, kennis- en opleidingsinstellingen is bijzonder
Door de Europese uitrol van de SMP-titel naar zes landen en de toetreding van 15 nieuwe Nederlandse SMP’s, afgelopen oktober, heeft de Community dit jaar een stevige boost gekregen.
‘Als NIMA-vereniging willen we juist geen exclusieve club voor een bepaalde doelgroep zijn. We zijn voor alle ervaren en professionele marketeers in Nederland.’
‘Nieuwsgierigheid is wat mij betreft een cruciale eigenschap van B2B-marketeers. Willen weten wat de klant beweegt, hoe zij hun keuzeproces doorlopen en welke factoren daarin doorslaggevend zijn.’
In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Mieke Fonk en Peter Snoeckx antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’