Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Blogpost) ‘Sales is een cactus en marketing een bananenplant’ de Redactie

Marketing wil informeren, sales wil converteren. En daarin zit de kern van het probleem als het op de buyer journey aankomt.

Lees meer
‘Do Tell’ winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024 de Redactie

De PIM Marketingliteratuurprijs werd voor de 22ste keer uitgereikt. 35 marketingboeken werden dit jaar ingestuurd en vormden de longlist. Zeven daarvan haalden de shortlist.

Lees meer
Hoe marketing hoofden op hol brengt en harten verovert de Redactie

Zoals een goede marketingbijeenkomst betaamt: het ging niet alleen over strategieën en modellen, maar vooral over het maken van impact. De highlights:

Lees meer
Marketingcommunicatie in de praktijk op The New School in Amsterdam de Redactie

The New School is educatiepartner van het NIMA en kan daardoor beschikken over een divers netwerk van professionals.

Lees meer
University of Groningen lanceert opleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’, ism NIMA, DDMA en DIN de Redactie

De samenwerking tussen de brancheverenigingen, kennis- en opleidingsinstellingen is bijzonder

Lees meer
Bestuur NIMA Senior Marketing Professionals trekt twee ervaren marketingtalenten de Redactie

Door de Europese uitrol van de SMP-titel naar zes landen en de toetreding van 15 nieuwe Nederlandse SMP’s, afgelopen oktober, heeft de Community dit jaar een stevige boost gekregen.

Lees meer
Bestuur NIMA Marketing Masters uit de startblokken (interview Maryam Boonstra) de Redactie

‘Als NIMA-vereniging willen we juist geen exclusieve club voor een bepaalde doelgroep zijn. We zijn voor alle ervaren en professionele marketeers in Nederland.’

Lees meer
Niels van der Plas naar NIMA B2B-bestuur (interview) de Redactie

‘Nieuwsgierigheid is wat mij betreft een cruciale eigenschap van B2B-marketeers. Willen weten wat de klant beweegt, hoe zij hun keuzeproces doorlopen en welke factoren daarin doorslaggevend zijn.’

Lees meer
Marketingthema’s literatuurprijs: ‘Empathie en klanten vasthouden’ de Redactie

In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Mieke Fonk en Peter Snoeckx antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’

Lees meer