Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Merkmanagement in het perspectief van de omgeving (Interview Frank Peters) de Redactie

In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘De Toekomst is Fantastisch’ de Redactie

Strategen nemen inzichten uit het verleden nogal eens als uitgangspunt voor de lange termijnverwachtingen. Iets, wat gezien de recente volatiliteit, turbulentie en complexiteit, steeds onzekerder is geworden.

Lees meer
NIMA Young Profs in het Rijksmuseum: Een Meesterlijke Marketingtransitie de Redactie

Wat Het Rijksmuseum zo bijzonder maakt, is de verschuiving van productgerichte communicatie naar échte merkcommunicatie. Het legt daarin de nadruk op emotie en beleving.

Lees meer
Zo schrijf je nog snel een mindblowing marketingplan ’25 (dat ook écht werkt) de Redactie

Dit artikel neemt je in tien stappen mee naar een praktisch en meetbaar marketingplan, juist gericht op dat midden- en kleinbedrijf.

Lees meer
De Laat Kenniscentrum is nieuwe opleider tot het NIMA Diploma de Redactie

De Laat Kenniscentrum is opnieuw aangesloten als Education Partner bij het netwerk van NIMA. Vanaf komend voorjaar start het met opleidingen tot de felbegeerde NIMA vakdiploma’s. De Laat biedt (modulaire) opleidingen tot de diploma’s NIMA Basiskennis in alle vakgebieden – Marketing, Online Marketing, Sales en Communicatie – en de NIMA A Diploma’s voor Marketing en …

Lees meer
Maak nog gebruik van je opleidingsbudget 2024: slim investeren in jezelf de Redactie

Je opleidingsbudget is vrijgemaakt om te gebruiken, niet om te laten liggen. Wie investeert in zichzelf, investeert in de toekomst. En die toekomst begint nú.

Lees meer
(Blogpost) ‘Sales is een cactus en marketing een bananenplant’ de Redactie

Marketing wil informeren, sales wil converteren. En daarin zit de kern van het probleem als het op de buyer journey aankomt.

Lees meer
‘Do Tell’ winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024 de Redactie

De PIM Marketingliteratuurprijs werd voor de 22ste keer uitgereikt. 35 marketingboeken werden dit jaar ingestuurd en vormden de longlist. Zeven daarvan haalden de shortlist.

Lees meer
Hoe marketing hoofden op hol brengt en harten verovert de Redactie

Zoals een goede marketingbijeenkomst betaamt: het ging niet alleen over strategieën en modellen, maar vooral over het maken van impact. De highlights:

Lees meer