Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Eigen marketingopleiding samenstellen? Met de NIMA Passe Partout bepaal je zelf je leertraject de Redactie

Met de flexibele aanpak van een NIMA Passe Partout kun je een unieke opleiding creëren, die exact past bij jouw leerwensen en carrièreambities.

Lees meer
Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’ Luuk Ros

‘We verzamelen alle boeken die in het Nederlandstalige vakgebied verschijnen en die binnen de marketingcategorie passen. Marketing is natuurlijk een breed en multidisciplinair vakgebied’

Lees meer
Beoordelings- of functioneringsgesprek? Kaap die agenda! Vijf stappen de Redactie

Stilstaan is geen optie. Dit is jouw moment om te vertellen wat je wilt bespreken, en om te laten zien dat je realistisch, ambitieus en leergierig bent.

Lees meer
NIMA bundelt vanaf 2025 zijn Marketing Masters de Redactie

Het nieuwe verenigingsonderdeel verplaatst voor een deel de activiteiten die eerder los werden georganiseerd voor gecertificeerde Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, het Marketing Executive Center en binnen verschillende communities.

Lees meer
Marketingthema’s literatuurprijs: ‘klantcultuur en duurzaamheid’ de Redactie

In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Eric de Haan en Ed Stibbe antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’

Lees meer
Pieter Kopmels: ‘B2B-marketing is geen vak apart, en toch wel’ de Redactie

Er valt voor zowel ‘de sales’ als ‘de marketing’ heel veel te winnen als je samen optrekt. Ik wijs B2B-marketeers vaak op het belang van fysiek meelopen met de commerciële collega’s.

Lees meer
Eindelijk dat NIMA Diploma halen (of niet)? – Hak in één uur de knoop door de Redactie

Van de nieuwste marketingtrends tot het creëren van de ideale marketingmix, ze leggen uit hoe je heldere marketingdoelstellingen formuleert en de koopbeslissingen van consumenten leert begrijpen.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers – ‘Sustainable storytelling’ de Redactie

Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van dit boek. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling. De basis …

Lees meer
Welke marketingthema’s staan bovenaan de board-agenda? Doe mee aan ons jaarlijks onderzoek de Redactie

Dit is een kans om samen het vak te versterken en de rol van marketing binnen organisaties verder te brengen.

Lees meer