Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Met de flexibele aanpak van een NIMA Passe Partout kun je een unieke opleiding creëren, die exact past bij jouw leerwensen en carrièreambities.
‘We verzamelen alle boeken die in het Nederlandstalige vakgebied verschijnen en die binnen de marketingcategorie passen. Marketing is natuurlijk een breed en multidisciplinair vakgebied’
Stilstaan is geen optie. Dit is jouw moment om te vertellen wat je wilt bespreken, en om te laten zien dat je realistisch, ambitieus en leergierig bent.
Het nieuwe verenigingsonderdeel verplaatst voor een deel de activiteiten die eerder los werden georganiseerd voor gecertificeerde Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, het Marketing Executive Center en binnen verschillende communities.
In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Eric de Haan en Ed Stibbe antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’
Er valt voor zowel ‘de sales’ als ‘de marketing’ heel veel te winnen als je samen optrekt. Ik wijs B2B-marketeers vaak op het belang van fysiek meelopen met de commerciële collega’s.
Van de nieuwste marketingtrends tot het creëren van de ideale marketingmix, ze leggen uit hoe je heldere marketingdoelstellingen formuleert en de koopbeslissingen van consumenten leert begrijpen.
Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van dit boek. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling. De basis …
Dit is een kans om samen het vak te versterken en de rol van marketing binnen organisaties verder te brengen.