Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven …
Nu evenementen en bijeenkomsten tot 1 september niet toegestaan of wenselijk zijn, ontwikkelen de NIMA Education Partners in hoog tempo nieuwe digitale producten en worden bestaande klassen digitaal aangeboden. En gaan er in juni twee nieuwe NIMA Sales summercourses van start. NIMA B in one Day In het afgelopen jaar heeft NIMA in samenwerking …
Kom, we praten elkaar de put uit. In de nieuwe economische werkelijkheid gaan banen wegvallen, worden posities tegen het licht gehouden en zul je jezelf moeten verkopen. Of je moet juist brainpower ínkopen. Voor marketeers die langer dan vijf jaar van school zijn, heeft het zin om eens onder elkaar te zetten wat ze zoal …
Meermalen onderzocht en bewezen: het verhogen van het reclameaandeel in tijden van recessie heeft meer impact op winstgevendheid dan gedurende een economische expansie. Over de afgelopen weken zijn er genoeg blogs en artikelen gewijd aan de kansen die de economische crisis biedt voor digital-brandingkanalen. Om hierin door te kunnen pakken heb ik ze op een rijtje …
[vc_row][vc_column][vc_column_text] De NIMA Education Partners bieden hun opleidingen digitaal en blended (combinatie van digitaal en klassikaal) aan; deze week een update van ICM, Frankwatching en Move-the-Crowd. Met een heel mooi aanbod bij NIMA Opleidingen èn scherpe prijzen. Bij NIMA Education Partner ICM starten nu ook opleidingen en trainingen in een Virtual Classroom, zo kun je …
Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te scheuren of je stapel ongelezen managementboeken af te stoffen. Of eindelijk weer eens een blog te schrijven. Logisch, maar vooral ook een goed idee: die kennis vertegenwoordigt immers waarde. Zelf …
‘Het grote gevecht’, dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van Paul Polman’. Een boek over Unilever dus. Leerzaam voor bedrijven die duurzaamheid onderdeel willen maken van hun waardepropositie. De auteur van Het grote gevecht, Jeroen Smit, is voor mij geen onbekende. Eerder …
De recente corona-lockdown heeft er bij lesgevende instanties voor gezorgd dat er redelijk snel en pragmatisch oplossingen werden gezocht die het mogelijk maken om lessen, klasjes en colleges voort te zetten. Zo ook in marketingonderwijs. Dat gaat met wisselend succes. Lesgeven gaat prima, vragenrondjes ook, interactie tussen studenten onderling gaat beter als je elkaar eerst …
Na een eerste snelle uitvraag over de gevolgen van de coronacrisis voor marketing (dus bedrijven), inmiddels drie weken geleden, gaat NIMA op zoek naar antwoord op de vraag hoe gaan leden, maar ook marketingprofessionals buiten de beroepsvereniging, om met de coronacrisis en de economische gevolgen daarvan. Bijna gelijk opgaand met een groot onderzoek dat marketingonderzoeker …