Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Opleidingen gaan digitaal door Alva van Beek

De verschillende NIMA Marketing, Sales en Communicatie Opleidingen gaan digitaal door, ondanks de beperkingen als gevolg van de coronacrisis. De afgelopen jaren is er door de NIMA Education Partners al veel geïnvesteerd in blended learning toepassingen die nu hun vruchten afwerpen. De eerste lessen zijn afgelopen week al gegeven waarbij de deelnemers snel gewend waren …

Lees meer
Dutch Marketing Awards worden live bekendgemaakt in online talkshow Alva van Beek

NIMA, PIM en Adformatie brengen vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, worden bekendgemaakt. De Dutch Marketing Awards zijn de belangrijkste marketingprijzen van Nederland en zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, PIM en Adformatie. Tijdens talkshow gaan host Aljan …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience Alva van Beek

De ontvangst van het boek ‘De CX Travel Guide’ was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor …

Lees meer
Rabo, AFAS, NS, Karwei, Etos, Watersportcamping Heeg – NIMA Marketing Day Alva van Beek

De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij De Fabrique in Utrecht, is verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag waarop leven en werken in marketing centraal staat wordt daarmee – zoals veel evenementen – over de zomervakantieperiode getild vanwege de coronauitbraak. Verkochte kaarten en registraties van NIMA-members blijven gewoon geldig. …

Lees meer
Register Marketeers: Een hechte, echte community Alva van Beek

(Column) Bij het invullen van mijn agenda voor 2020 had ik goede zin! Ook dit jaar ga ik proberen bij alle activiteiten van het netwerk van de Register Marketeers aanwezig te zijn. In de afgelopen zes jaar reisde ik met een groep naar Kaapstad, Buenos Aires, Kopenhagen en onlangs nog Dublin. Telkens vinden we iemand …

Lees meer
NIMA-enquête onder leden: ‘Marketeers midscheeps geraakt door corona’ Alva van Beek

Veel bureaus en zzp’ers onder de professionals in marketing, communicatie en sales zitten van de ene op de andere dag zonder werk; opdrachten zijn ingetrokken of worden niet verlengd. Pitches gaan sowieso niet door, maar ook de bedrijven waar marketeers werkzaam zijn worden geraakt. Omzet wordt op zijn best uitgesteld en de effecten daarvan zijn …

Lees meer
(EMC-NIMA-rapport) ‘Marketing-eindbaas ligt wakker van Het Merk’ Alva van Beek

De European Marketing Confederation, de koepel van Europese vakorganisaties, voerde net als voorgaande jaren een stevig onderzoek uit onder marketingbestuurders in tien landen, betrok daarbij bijna duizend respondenten en voerde daarover ook nog gesprekken met leden van de CMO Community en Digital CMO Community van de confederatie. Om de uitkomsten een beetje gefundeerd te kunnen duiden …

Lees meer
Deze bedrijven zijn de beste Marketing Transformers Alva van Beek

De laatste genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekendgemaakt, meer specifiek die in de categorie Marketing Transformer of the Year. Deze award zet marketingorganisaties in de spotlight, die aantoonbaar succesvol een marketingtransformatietraject hebben ondergaan óf daar nog middenin zitten en kunnen aantonen dat er een succesvolle transformatie gaande is. …

Lees meer
(Blogpost Rob van Vroenhoven – Team NIMA) Vijf tips om je als marketeer door crisistijd heen te slaan Alva van Beek

Ligt met het coronavirus om de hoek een recessie op de loer? Een aantal seinen staan inmiddels op oranje. Marketeers moeten nu, zo snel mogelijk, hun toevoegde waarde binnen een organisatie duidelijk maken. Uitgedrukt in geld welteverstaan. In een (aankomende) recessie gaat de hand op de knip en de CFO of financieel directeur informeert waarom bepaalde uitgaven …

Lees meer