Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing kan wel wat PR gebruiken Alva van Beek

Komende maanden worden in willekeurige volgorde SAN Accenten, Esprix, Amma’s, (voorheen) Lampen, Spinnen, Effies en Gouden Deurmat uitgereikt aan alle denkbare merken voor alle denkbare vormen van marketingcommunicatie. De Loekies en de Coqs d’Honneur zijn er net uit. Een leuke kant van het vak waaraan toch een beetje glamour kleeft. Maar da’s de buitenkant. Ritsons ‘meat of marketing’ is minder …

Lees meer
Deze bedrijven zijn genomineerd voor Scale Up en Internal Branding Company of the Year 2020 Alva van Beek

De bedrijven en organisaties die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekend gemaakt voor opnieuw twee categorieën. De deeljury’s voor Scale Up Company of the Year en de Internal Branding Company of the Year hebben vandaag hun lijstje kanshebbers ingeleverd. Over ruim een maand zullen in Amsterdam de winnaars bekend worden gemaakt. …

Lees meer
(Interview met Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken) Schrijven voor een merk áls een merk Alva van Beek

Sterke merken hebben dan een duidelijk omschreven tone of voice, een verbal identity. Hoe kom je tot die toon en hoe houd je ‘m vol? Want de kleuren van een merk liggen dan meestal wel vast, soms klínkt – of leest – een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Daniëlle van Hengst en Willemijn …

Lees meer
Dit zijn de genomineerden voor Marketing Company en Marketing Start Up of the Year Alva van Beek

Over ruim een maand zullen in Amsterdam de winnaars bekend worden gemaakt van de Dutch Marketing Awards 2020. Deze prijzen in 7 categorieën worden gezien als de belangrijkste die er te winnen zijn in het marketingvak, omdat ze worden toegewezen op basis van de hele marketingstrategie. De Dutch Marketing Awards worden op 26 maart uitgereikt …

Lees meer
Het unieke event MerkKracht, nu met extra korting voor NIMA-leden! Alva van Beek

MerkKracht – uniek event over impact van merken – 12 maart – Amsterdome – Amsterdam Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je …

Lees meer
Register Marketeer Marlijn van Straaten (HMSHost) en de strijd om de reizende consument Alva van Beek

Marlijn van Straaten RM is vice president marketing van travel-retailorganisatie HMSHost International. Elke dag opnieuw is de uitdaging om wereldwijd miljoenen mensen op luchthavens en treinstations te verleiden tot een bezoekje aan een van de aangesloten topmerken als Starbucks of Burger King of een van de eigen concepten. Van Straaten over haar eigen marketingreis van zero naar hero met …

Lees meer
(Blogpost Ronald Pont – NIMA Finance) “Marketing is een beetje klaar met zichzelf” Alva van Beek

Slimme boeren in Chicago, Illinois bedachten rond 1880 dat ze meer graan konden verkopen tegen hogere prijzen als ze zich zouden verdiepen in de behoefte van afnemers, en hun aanbod daarop konden afstemmen. Ze noemden het ‘market-making’. Wat in spraakgebruik al gauw ‘marketing’ werd en waarmee de ‘change for growth’ is begonnen. Velen hebben moeite met marketing als business-strategie. Ze …

Lees meer
Marketing Leadership-auteur Thomas Barta eerste headliner Marketing Day 20 Alva van Beek

Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer) Schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn favoriete onderwerp Marketing Leadership Thomas Barta is de eerste headliner die bekend is gemaakt voor de NIMA Marketing Day van 2020, op 18 juni in Fabrique in Utrecht. De voormalige McKinsey-partner …

Lees meer
(Verslag NIMA Top Marketing Club) ‘Volg de ontevreden medewerker’ Alva van Beek

We weten het. Het is de inconvenient truth waar elke denkende marketeer het mee moet stellen. En het is de vraag, aan jezelf en aan je omgeving, wat je ermee moet. De bedrijven en organisaties waarvoor veel marketeers werken wéten waar de schoen wringt, in hun worsteling om ‘het beter te doen’. Het werd de …

Lees meer