Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21 Alva van Beek

Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die voor het gemak maar weer ‘food for thought voor marketeers’ als ondertitel draagt. Vorig jaar een kiwi, dit jaar een sinaasappel, die krijg je vast. En de opstelling. Verlegh in …

Lees meer
(Blogpost NIMA Wereldmarketeers) “De toekomst van de marketeer is circulair” Alva van Beek

Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Wat bepaalt het succes van circulaire merken en welke vaardigheden heeft de marketeer van de toekomst nodig? Als afsluiting van De Week van de Circulaire Economie 2020 vond op 7 februari het event met de veelbelovende titel ‘De toekomst van de marketeer’ plaats. Daarin stond de vraag centraal hoe …

Lees meer
Rachelle van der Linden en Marco Derksen tekenen NIMA Book Q1-20 Alva van Beek

Het Fundamenteel veranderen van je organisatie. En hoe te beginnen. Dát is in essentie waar het boek ‘Kleur bekennen’ van Rachelle van der Linden en Marco Derksen om draait. Beiden trekken al twintig jaar samen op om organisaties tot fundamentele verandering te laten komen. Ze kwamen erachter dat succesvolle vernieuwing pas lukt als een organisatie …

Lees meer
Cloosterman-Van Eerd, Delahaye, De Jong, Koenen en Van Turennout genomineerd voor MotY Alva van Beek

(tekst Adformatie) Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonlijke prijs binnen het marketingvak en wordt uitgereikt tijdens de Dutch Marketing Awards georganiseerd door Adformatie, NIMA en PIM. De jury – bestaande uit voormalig winnaar Erik van Engelen, Anouk Beeren (Intergamma), Edgar Molenaars (KPMG), Yvonne Nassar (RAI & PIM), Marlijn van Straaten (HMSHost & NIMA) en …

Lees meer
De marketing-impact van Too Good to Go Alva van Beek

In april en mei 2020 vindt de tweede editie van de NIMA Impact Marketing Challenge plaats. Dit programma biedt young professionals in marketing de mogelijkheid om een propositie te ontwikkelen met een duidelijke duurzame maatschappelijke impact. Hierbij komen alle aspecten van een succesvolle propositie aan bod. Head of marketing Marieke Graat van anti-verspillingsbedrijf Too Good …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor’ Alva van Beek

De onweerstaanbare kracht van marketing is een grappige titel. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord ‘onweerstaanbaar’ hebben ze weinig met elkaar gemeen. Rory Sutherland beroept zich op dertig jaar gedragswetenschappelijk veldonderzoek als reclameman. Waar hij van dichtbij gezien én ervaren heeft, hoe …

Lees meer
NIMA Education Partner voor derde keer op podium Beste Opleider Alva van Beek

Tijdens de jaarlijkse verkiezing ‘Beste Opleider van NL‘ is NIMA Education Partner Move the Crowd één van de winnaars geworden in de categorie Sales. Het was voor de derde keer op rij dat Move the Crowd op het erepodium belandde. ‘Hier zijn we heel blij mee’ geeft Rikus Huiskes, directeur van Move the Crowd aan. …

Lees meer
‘Na HEAO CE volgt natuurlijk NIMA B Marketing’ Alva van Beek

De NIMA B voorlichtingsdagen die NIMA regelmatig organiseert in samenwerking met zijn Education Partners zijn een succes. In het afgelopen jaar namen bijna honderd marketeers eraan deel. De dagen zijn bedoeld voor belangstellenden om in één dag een beeld te krijgen van de theorie en praktijk van NIMA’s meest bekende examen. Volgens Rob van Vroenhoven, …

Lees meer
(Interview NIMA Masterclass) ‘Employee journey en customer journey álles met elkaar te maken’ Alva van Beek

Marketeers zijn al jaren bezig met de customer journey – niet te vertalen met ‘klantreis’ overigens – en nu is daar de employee journey. Het fenomeen bestaat al jaren, maar als ‘metric’ of als managementtool staat het nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want een sterke reputatie, tevreden en …

Lees meer