Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Recensie Register Marketeers) ‘Succes is één keer vaker opstaan, dan vallen’ Alva van Beek

Volgens verschillende definities kunnen we ondernemen als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en beschikt over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen’. Impact is te definiëren als ‘invloed’. Het boek ‘Ondernemen met impact’ moet dus gaan over de relatie van het hebben van invloed op de …

Lees meer
Nieuw: NIMA Sales Diploma halen bij Yinner door samenwerking met NIMA en NCOI Alva van Beek

Yinner is een nieuwe organisatie die talenten helpt bij een ‘wending in werk’; talenten met enige werkervaring die toe zijn aan een volgende stap, maar zelf die stap niet kunnen bedenken of moeite hebben om die op eigen kracht te nemen. Mensen dus, die een duwtje in de rug goed kunnen gebruiken en met name …

Lees meer
(Rob Revet SMP) ‘Heeft het merk zelf een merkprobleem?’ Alva van Beek

Je hebt merken en probleemmerken. Probleemmerken zijn merken met zwakke of negatieve associaties die hun groei of voortbestaan bedreigen. Die merken vind je overal. Zelfs in de beste families. Zo ontdekte voedselfabrikant Heinz Kraft afgelopen jaar dat het een aantal probleemmerken heeft. Door bezuinigingen op merkcommunicatie en productontwikkeling moest het ruim 15 miljard dollar aan merkwaarde afschrijven. …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2020 – Adviesraad geeft het startschot Alva van Beek

Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer) Het contrast met een zomerse 18 juni kon bijna niet groter. Op een grauwe en grijze woensdagnamiddag in januari schoven bijna twintig vakgenoten aan voor een brainstorm over het programma van de NIMA Marketing Day – die traditioneel op …

Lees meer
VEDIS Retail Scriptieprijs naar student TU Delft Alva van Beek

Maud van de Mosselaar is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2019/2020. De masterstudent aan de Technische Universiteit Delft kreeg de waardering voor haar scriptie Changing Mindsets – Museum as an Inspiration for Fashion Retailers to adopt a purpose-driven mindset’. Maud ontving de prijs met het daaraan verbonden bedrag van drieduizend euro tijdens de …

Lees meer
(Interview MarketingTribune) ‘Nieuwe NIMA-voorzitter Kirsten Andres wil groei’ Alva van Beek

Vakorganisatie NIMA heeft Kirsten Andres benoemd als opvolger van Martin Huisman. Andres (foto) neemt marketingervaring van Eneco Energie, Mona, Nissan, SNS Bank en KRO-NCRV mee. Wij maken kennis met zes vragen aan de nieuwe ‘mevrouw de voorzitter’. 1.  Welkom Kirsten, stel jezelf graag nader voor. Welke opleiding en achtergrond brengt je hier? ‘Mijn weg in …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) “Het belang van aandacht: zo verdien je het” Alva van Beek

Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Tijdens het lezen van het boek ‘Aandachtsmarketing’ merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie-topic is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos. Aandachtstrekkers Auteur Klaas Weima komt …

Lees meer
NIMA-partner ICM volgens Springest opnieuw beste in Opleiding & Onderwijs Alva van Beek

NIMA Education Partner, ICM Opleidingen & Trainingen, is voor de zesde keer op een rij verkozen tot de beste opleider binnen de categorie Opleiding & Onderwijs. Een keer per jaar worden de awards voor Beste Opleider van Nederland toegekend door Springest, het vergelijkingsplatform voor opleidingen. Er waren awards te verdelen in 17 opleidingscategorieën 5 speciale …

Lees meer
NIMA-examinator Dick Glaser (73) neemt afscheid: Naschrift van een volbloed Marketeer Alva van Beek

Generaties marketeers kregen in hun loopbaan te maken met één van de meest innemende professionals in het vak, al werden daarbij ook heel wat peentjes gezweet en vast ook wel eens binnensmonds gevloekt. NIMA-examinator Dick Glaser, neemt na twintig jaar examineren op 73-jarige (!) leeftijd afscheid. Dick was in die jaren zeer betrokken bij NIMA …

Lees meer