Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Impact Marketing Challenge beleeft tweede editie Alva van Beek

In de NIMA Impact Marketing Challenge leren marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Klinkt goed, maar het gaat nadrukkelijk niet om goedbedoelde greenwashing of one trick ponies. Er gaat dus ook veel aandacht uit naar het creëren van draagvlak en het ontwikkelen en nemen van leiderschap. In …

Lees meer
‘Wát Ros een titel? Dan ik ook!’ Alva van Beek

Het vak is een Senior Communication Professional rijker. Jeroen Mirck, hoofdredacteur bij Marketingfacts, heeft zich door NIMA laten certificeren als SCP. Wij spraken hem over de titel en zijn beweegredenen om die aan te vragen. Toen Luuk Ros SCP namens NIMA aanschoof in de redactie van Marketingfacts vroeg Jeroen zich af, ‘Wat stáát daar? Wat …

Lees meer
Hogeschool Utrecht intensiveert samenwerking met NIMA Alva van Beek

NIMA en de Hogeschool Utrecht gaan intensiever samenwerken. Dat zijn beide partijen donderdag 12 december overeengekomen. Nadat de hogeschool zich in 2016 aansloot als Education Partner hebben beide partijen nu de handen ineen geslagen om studenten nog beter voor te bereiden op de marketingpraktijk via verschillende activiteiten zoals het organiseren van gastcolleges, het inzetten van …

Lees meer
Van Fact Based tot Marketing Accountability: Meet Marketing 2020! Alva van Beek

  Het programma van Marketing 2020 is rond: een bijzondere cyclus Masterclasses die NIMA aanbiedt aan vakgenoten die weinig tijd en veel ambitie hebben om het verschil te maken. Meetbaar, haalbaar en schaalbaar. In vijf avonden krijg je: Klantgedrag & Customer Insights 2020, Fact-based & Evidence based marketing, Data-analytics, ROI, accountability & attributie en Customer …

Lees meer
NMD 2020 Dít worden de thema’s; Adviesraad zoekt adviseurs Alva van Beek

Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! Op 18 juni 2020 vindt de vierde NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Deze week zijn de 15 Tracks bekendgemaakt: de themazalen waarvoor …

Lees meer
(Column Gilbert de Laat SMP) ‘Unique Buying Reason zet je USP in een nieuw daglicht’ Alva van Beek

Als opleidingsinstituut en NIMA Education Partner houden wij onze klanten op de hoogte van trends en ontwikkelingen op hun vakgebied. Dagelijks vertellen wij dan ook aan onze studenten sales en marketing dat de tijden veranderen. In de praktijk blijkt dat bedrijven nog steeds vertellen waarom ze zo goed zijn in plaats van welk probleem ze …

Lees meer
(NIMA Masterclass) Hoe duur klinkt cognac? Alva van Beek

Muziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk zelf. Zodat op het juiste moment, jouw merk herinnerd wordt als relevante optie. Niets is daarin effectiever dan een muzikale trigger. Maar werkt dat ook met één enkele noot? Louis XIII probeert het in hun nieuwe campagne voor cognac. Is …

Lees meer
‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’ Alva van Beek

Jaarlijks neemt NIMA ruim 3000 examens NIMA Basis, A, B of C af. Ongeveer driekwart van de kandidaten slaagt. Om die geslaagden én hun familie en/of vrienden in het zonnetje te zetten, organiseert NIMA 2 keer per jaar een feestelijke diploma-uitreiking. Op deze bijeenkomst, op 27 november in Leusden sprak Team NIMA met Chantal Wittenberg-Hagebeuk. …

Lees meer
Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes Alva van Beek

Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek ‘De bedrijfscultuur-code’ wetenschappelijke inzichten met leiders van wereldklasse en legt uit hoe verwachtingen overtroffen worden. Omdat cultuur continu in beweging is, werkplezier bijdraagt aan een betere wereld en ieder individu daarbij het verschil kan maken, deel ik in deze blog …

Lees meer