Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Boekrecensie Registermarketeers) ‘De Marketingbijbel voor een digitale wereld’ Alva van Beek

Om je boek ‘De Marketingbijbel’ te noemen, moet je lef hebben. Er bestaat een groot aantal definities van het woord bijbel. Veelal gekoppeld aan het geloof, uiteraard. Gaat het hier over het marketinggeloof? De definitie van ‘verzameling van boeken’ is hier meer van toepassing. Kortom, wanneer je je boek het woord ‘bijbel’ meegeeft, verwacht je een totaaloverzicht van …

Lees meer
Klaas Weima tekent voor ‘NIMA Boek van het kwartaal’ Alva van Beek

Aandacht is de nieuwe valuta. Sinds hij een maand geleden zijn nieuwste boek Aandachtsmarketing presenteerde heeft ondernemer, schrijver, spreker, podcastmaker én Register Marketeer Klaas Weima weinig te klagen over aandacht. Nadat hij afgelopen voorjaar samen met marketingprofessor Peeter Verlegh zijn onderzoek naar ‘Aandachtstrekkers’ presenteerde, volgde op de NIMA Marketing Day een presentatie en nu is …

Lees meer
(Onderzoek BNO-NIMA) ‘Ontwerpers: kom uit je design-bubble en gedraag je als sparringpartner’ Alva van Beek

Wat vinden opdrachtgevers nu echt van designers en ontwerpbureaus? Wat verwachten ze precies? Zijn ze tevreden met het proces, de samenwerking en de resultaten? Hoe kunnen die designers en ontwerpbureaus ervoor zorgen dat hun opdrachtgevers succesvol zijn? En vooral: wat moeten ontwerpers anders doen om zélf succesvol te blijven? Voor de Nederlandse creatieve industrie zijn …

Lees meer
Laat die klant eens met rust en stel de mens centraal Alva van Beek

“Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun diensten, maar in hun volledige denkwijze en visie.” Het stond er en het onderzoek opende er zelfs mee, dus het zal kloppen. En het zijn ook niet de minste bedrijven en organisaties die zich schaarden achter het vorige week gepresenteerde rapport ‘WHAT’S ON …

Lees meer
Martin Huisman: ‘Denk nooit alles te weten’ Alva van Beek

Na acht jaar trouwe dienst verlaat Martin Huisman het Nederlands Instituut voor Marketing (kortweg NIMA). Kirsten Andres neemt per 1 februari als nieuwe directeur het stokje van hem over. Samen met Huisman blikken we terug en een klein beetje vooruit. Acht jaar en nu dit, wat ga je doen? Ik blijf doen wat ik altijd …

Lees meer
Marketing Room 101: buzzwords, theorettes en zeikbegrippen Alva van Beek

Een paar weken terug schreef ik al kort over een Festival of Marketing-programmaonderdeel dat we zeker gaan optuigen voor de NIMA Marketing Day van 2020: Marketing Room 101. Hoe heerlijk is het om in één keer met het hele vak af te spreken dat we sommige marketingbegrippen gewoon begraven? Nooit meer over hebben. Zand erover. …

Lees meer
Twee NIMA-iconen worden benoemd tot Lid van Verdienste Alva van Beek

Vlnr NIMA Raad van Toezicht-voorzitter Mike Moolenbel, Goos Eilander en Ivo Matser Op maandag 18 november beleefde NIMA een bijzondere ledenvergadering waarop onder meer bekend werd dat Kirsten Andres op 1 februari aantreed als nieuwe voorzitter/directeur van NIMA. Zij zal Martin Huisman vervangen die deze functie acht jaar bekleedde. Tegelijk werd bekend dat nóg twee …

Lees meer
(NIMA Masterclass Employee Advocacy) ‘Je mensen zijn je marketing’ Alva van Beek

Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot …

Lees meer
Kirsten Andres benoemd tot nieuwe voorzitter/directeur NIMA Alva van Beek

Kirsten Andres wordt per 1 februari de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals voor marketing, communicatie en sales. De NIMA Ledenraad heeft dat maandag 18 november besloten tijdens de ledenraadvergadering. De NIMA Raad van Toezicht heeft haar na een uitgebreid en zorgvuldig selectieproces voorgedragen als nieuwe voorzitter/directeur. Kirsten Andres is afkomstig van KRO-NCRV waar …

Lees meer