Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Met NIMA Experience Marketing naar de Dutch Design Week! Alva van Beek

NIMA Experience Marketing biedt NIMA Members en geïnteresseerde marketeers een unieke mogelijkheid om de Dutch Design Week (DDW)  op vrijdag 25 oktober te bezoeken. Wat in 1998 begon als een ‘Design Dag’, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal gerenommeerd evenement van negen dagen met 2.600 designers op 120 locaties. De NIMA Community Experience Marketing heeft …

Lees meer
(Column Ester van Kuik-de Jong SMP SDP) “Contentmarketing: van de basis naar een structurele aanpak” Alva van Beek

Ik ben opgeleid in de jaren negentig als traditioneel marketeer. Toen waren de online ontwikkelingen nog lang niet zo ver als tegenwoordig. Al jaren volg ik dan ook verschillende masterclasses, seminars en leergangen om bij te blijven op marketinggebied en alle nieuwe ontwikkelingen toe te kunnen passen bij de marketingvraagstukken van mijn opdrachtgevers en in …

Lees meer
(Interview met NIMA-trainer Richard Blom) “LinkedIn blijft maar groeien, waarom eigenlijk?” Alva van Beek

Als LinkedIn een camping was, was Richard van der Blom er de kampvuurleider. Na jaren zo ongeveer alle uithoeken, nieuwe functies en toepassingen te hebben uitgewoond, kun je ‘m rustig ’s nachts bellen voor een gloedvol betoog over het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Als LinkedIn Expert krijgt hij geregeld kans om nieuwe toepassingen uit te wonen, …

Lees meer
(Interview door Claudette Deddes) Internal Branding bij Transavia Jeroen Bartels

Medewerkers zijn de belangrijkste uitdragers van de merkgedachte. Als zij weten waar het merk voor staat, het ‘in hun hart dragen’ én dat tot uiting laten komen in hun gedrag, worden ze oprechte merkambassadeurs. Deze relatie tussen merk, medewerkers en de impact op de klant, is wat we proberen te versterken met internal branding. Transavia ontving …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Contentmaker zijn we allemaal Alva van Beek

Bladendokter Carolien Vader schreef met ‘Content Playbook’ volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule, ook voor online. Ze is actief op het snijvlak van media en marketing en de digitalisering van deze werkvelden. Een transitie die nog steeds …

Lees meer
Verslag NIMA Sierteelt Marketing Event: Hoe bereiken we als sierteelt Gen Z en Millennials? Alva van Beek

Ruim 130 sierteeltmarketeers bogen zich woensdag 25 september over de twee jongste generaties; de Millennials en Generatie Z (Gen Z). Tijdens het derde NIMA Sierteelt Marketing Event, dat gehouden werd bij Boerderij Het Lansingerland, werden zij meegenomen in de wereld van deze jongeren. Wat kenmerkt hen en hoe zijn zij te bereiken? Hoe denken ze, …

Lees meer
(Interview Jeanine Dijkhuis) De ondraaglijke lichtheid van marketingliteratuur Alva van Beek

Marketingadviseur en Register Marketeer Jeanine Dijkhuis probeert actuele boeken bij te houden en als het even kan te laten recenseren door Recensieteam RM; het clubje Register Marketeers dat met ijzeren regelmaat op Marketingfacts marketingliteratuur bespreekt. Er glipt ook wel eens een management- of zakelijk mindfullnessboek door. Als het maar relevant lijkt voor de marketeer. Geduldig werk, maar …

Lees meer
(Interview met Vladimir den Baars) ‘Waarom neuromarketing momentum heeft’ Alva van Beek

Neuromarketing, of misschien beter ‘marketing waarbij gebruik wordt gemaakt van inzichten uit neurowetenschap’ heeft momentum. Events en classes zitten vol, de discussie is levendig. En werpt nieuwe vragen op. Als je erbij stilstaat dat we minstens 95% van onze beslissingen onbewust maken, betekent dat dan dat de rationele consument niet bestaat? Hoe werkt het beslissingsproces? Wat …

Lees meer
Recensie Register Marketeers: ‘Hard gaan met dezelfde mensen’ Alva van Beek

Het zoeken, vinden en binden van de juiste mensen is een voortdurende zorg voor elke ondernemer. In dit boek, uit een serie over ambitieuze groeiondernemers, staat toptalent centraal. De ondertitel ‘Groeigids voor startups en scaleups’ doet het boek misschien wel tekort. Waarom niet voor álle mensen die op zoek zijn naar de beste mensen? Veel ervaren professionals die …

Lees meer