Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Twee NIMA-iconen worden benoemd tot Lid van Verdienste Alva van Beek

Vlnr NIMA Raad van Toezicht-voorzitter Mike Moolenbel, Goos Eilander en Ivo Matser Op maandag 18 november beleefde NIMA een bijzondere ledenvergadering waarop onder meer bekend werd dat Kirsten Andres op 1 februari aantreed als nieuwe voorzitter/directeur van NIMA. Zij zal Martin Huisman vervangen die deze functie acht jaar bekleedde. Tegelijk werd bekend dat nóg twee …

Lees meer
(NIMA Masterclass Employee Advocacy) ‘Je mensen zijn je marketing’ Alva van Beek

Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot …

Lees meer
Kirsten Andres benoemd tot nieuwe voorzitter/directeur NIMA Alva van Beek

Kirsten Andres wordt per 1 februari de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals voor marketing, communicatie en sales. De NIMA Ledenraad heeft dat maandag 18 november besloten tijdens de ledenraadvergadering. De NIMA Raad van Toezicht heeft haar na een uitgebreid en zorgvuldig selectieproces voorgedragen als nieuwe voorzitter/directeur. Kirsten Andres is afkomstig van KRO-NCRV waar …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘De meeste mensen deugen’ Alva van Beek

Als een positief ingesteld mens daagt de titel van dit boek – ‘De meeste mensen deugen’ – mij uit: ik wil graag bevestigd worden in mijn positieve gedachte over de medemens. Maar toen lag dit boek voor me. Met meer dan vijfhonderd pagina’s leek het een uitdaging om me doorheen te worstelen. Toch heeft het me …

Lees meer
NIMA zoekt respondenten groot internationaal onderzoek (5 minuten) Alva van Beek

NIMA nodigt marketeers van harte uit om deel te nemen aan een groots onderzoek om in kaart te brengen wat de marketingagenda van komend jaar zal bepalen. Het onderzoek is een initiatief van de leden van de European Marketing Confederation (EMC), de koepel van Europese marketingberoepsorganisaties. Deelname eraan neemt slechts vijf minuten in beslag en …

Lees meer
Onderzoek BNO/NIMA: Marketeer en designer delen zorg over positie Alva van Beek

In de loop van 2018 en 2019 hebben veel Members van NIMA gehoor gegeven aan het verzoek om deel te nemen aan een groot onderzoek van de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers (BNO) naar opdrachten op het terrein van design en marketing, zoals visual identity, packaging en online design. Het Opdrachtgeversonderzoek 2019 met de ondertitel ‘Strategisch partner …

Lees meer
(Column Sietske Pruimers SMP) ‘Welke waarde bied jij?’ Alva van Beek

Waarde bieden is voor mij hetzelfde als ‘blijven leren’. Na tien jaar marketeeren binnen een bedrijf, ben ik twee jaar geleden geswitcht naar een bureau voor strategie en innovatie; als we het marketing noemen, denken veel niet-marketeers toch aan reclamecampagnes. In de rol van externe consultant komt jouw persoontje ineens onder een vergrootglas, want: ‘Als …

Lees meer
(Verslag Team NIMA) ‘Grote Marketing Congres 2019 staat als een huis’ Alva van Beek

Een heel marketingcongres over ‘breaking the rules’ klinkt heel uitdagend – ook voor de organisatie – en dat bleek het ook wel een beetje op het dinsdag 5 november gehouden Het Grote Marketing Congres, maar eerlijk is eerlijk: 2019 was een sterke editie met goede spreiding van marketinghelden, dwarse denkers en opmerkelijke gamechangers, al maakte het …

Lees meer
(Verslag RM-bijeenkomst) Ethisch doen of ethisch zijn? Dat is de vraag Alva van Beek

Hoe denken drie generaties marketeers over ethiek? Hoe zit het met ethiek in relatie tot marketing? Welke rol speelt marketing bij ethische beslissingen, en andersom? Hoe vertellen we het onze klanten? Hoe ver willen we daarin gaan? Heiligt het doel de middelen; álle middelen? Waar rekenen we elkaar op af binnen de organisatie? Ligt de …

Lees meer