Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Gert Koot schrijft het wekelijks van zich af: álles wat hem en het vak bezighoudt in de wilde wereld van branding, media en entertainment. Gert werkte ruim twintig jaar bij verschillende reclameadviesbureaus en was ook een tijd marketingdirecteur. Sinds een aantal jaar heeft Gert zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment en adviseert over nieuwe en digitale …
Stijn Morren en Tasha Wijnstein hebben woensdag 9 oktober in Amsterdam de eerste NIMA DIG Game gewonnen. Tijdens de game namen laatstejaars hbo-studenten van InHolland en Fontys het tegen elkaar op. De game is een afgeleide van de zogeheten DIG; een businesssimulatie-game die alle aspecten bevat om een bedrijf te kunnen leiden. De game is …
Voor CEO Rik Ledder van TBWA\Neboko Group is 2019 tot nu toe een enerverend jaar. Een jaar waarin hij Simon Neefjes opvolgde en een jaar met dé pitch van Albert Heijn en de vraag: houden we deze klant aan boord. Ja, TBWA\Neboko won de pitch en de twee gaan op een nieuwe manier samenwerken. De eerste resultaten – …
NIMA Experience Marketing biedt NIMA Members en geïnteresseerde marketeers een unieke mogelijkheid om de Dutch Design Week (DDW) op vrijdag 25 oktober te bezoeken. Wat in 1998 begon als een ‘Design Dag’, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal gerenommeerd evenement van negen dagen met 2.600 designers op 120 locaties. De NIMA Community Experience Marketing heeft …
Ik ben opgeleid in de jaren negentig als traditioneel marketeer. Toen waren de online ontwikkelingen nog lang niet zo ver als tegenwoordig. Al jaren volg ik dan ook verschillende masterclasses, seminars en leergangen om bij te blijven op marketinggebied en alle nieuwe ontwikkelingen toe te kunnen passen bij de marketingvraagstukken van mijn opdrachtgevers en in …
Als LinkedIn een camping was, was Richard van der Blom er de kampvuurleider. Na jaren zo ongeveer alle uithoeken, nieuwe functies en toepassingen te hebben uitgewoond, kun je ‘m rustig ’s nachts bellen voor een gloedvol betoog over het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Als LinkedIn Expert krijgt hij geregeld kans om nieuwe toepassingen uit te wonen, …
Medewerkers zijn de belangrijkste uitdragers van de merkgedachte. Als zij weten waar het merk voor staat, het ‘in hun hart dragen’ én dat tot uiting laten komen in hun gedrag, worden ze oprechte merkambassadeurs. Deze relatie tussen merk, medewerkers en de impact op de klant, is wat we proberen te versterken met internal branding. Transavia ontving …
Bladendokter Carolien Vader schreef met ‘Content Playbook’ volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule, ook voor online. Ze is actief op het snijvlak van media en marketing en de digitalisering van deze werkvelden. Een transitie die nog steeds …
Ruim 130 sierteeltmarketeers bogen zich woensdag 25 september over de twee jongste generaties; de Millennials en Generatie Z (Gen Z). Tijdens het derde NIMA Sierteelt Marketing Event, dat gehouden werd bij Boerderij Het Lansingerland, werden zij meegenomen in de wereld van deze jongeren. Wat kenmerkt hen en hoe zijn zij te bereiken? Hoe denken ze, …