Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Marketing Day 2019: De Prequel-film en nieuwe namen Alva van Beek

Over minder dan vijftig dagen vindt de derde NIMA Marketing Day plaats in DeFabrique in Utrecht. Inmiddels begin het programma vaste vorm te krijgen en is de prequel-film live gezet. Evenals voorgaande jaren is dit evenement kosteloos te bezoeken door NIMA Members, maar daarvoor is het wel zaak op tijd te registeren én op tijd …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Marc van Eck- IAMTORO: ‘Alleen de combinatie van topstrategie en topcreativiteit kan het nog winnen van geld’ Alva van Beek

In aanloop naar de NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Marc van Eck, partner bij Business Openers. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Trots vertellen over mijn nieuwe avontuur, een boxershortmerk met een …

Lees meer
(Column Michiel Breeschoten SMP) De advertentie kan in milliseconden worden aangepast Alva van Beek

In 2017 schreef ik in MarketingTribune over leren in de marketingpraktijk. Dit keer deel ik graag een digital leervoorbeeld uit die praktijk. Nadat Fundamental Media ons bedrijf, Hooplot Associates, overnam op 1 januari 2019 voelde ik mij als een kind in een snoepwinkel. In ons consultancywerk richten wij ons onder andere op het vergroten van …

Lees meer
De ultieme stok achter de deur: NIMA B in 1 Day Alva van Beek

Oh jazeker: Er bestaat zoiets als een free lunch. Die krijg je op 17 mei aanstaande. Voor een ieder die twijfelt tussen – wél een of géén NIMA Diploma op hbo-niveau (EQF 6), en dus wél of géén jaartje* bikkelen in de vrije uren, kan het een ultiem opstapje zijn. Voor wie overweegt zich in …

Lees meer
‘Purpose heeft wel degelijk positief effect op merken’ Alva van Beek

Het woord ‘purpose’ lijkt geleidelijk aan glans te verliezen. Onterecht, vindt Register Markteer Pieter Jan Doets. In de publicitaire wandelgangen proef ik de laatste tijd een toenemende scepsis rond ‘purpose-denken’. Wat me daarbij opvalt is dat de aversie vaak betrekking heeft op de ‘vertaling’ van purpose naar communicatie. Zo schreef merkstrateeg Frans van het Schip …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Patricia Slootjes – Miele: ‘In nieuwe campagne staat niet toerental centraal, maar wasbehoefte consument’ Alva van Beek

In aanloop naar de NIMA Marketing Day op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Patricia Slootjes, marketingdirecteur van Miele. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik ben vorig jaar voor de eerste keer geweest en ik vond het een veelzijdige …

Lees meer
(Interview NIMA Young Profs) Robert Jan van Vugt – YES!Delft – ‘Engineers zien het marketingvak nog als zwarte magie’ Alva van Beek

  “Het leuke aan mijn rol bij YES!Delft is het vormgeven van start-uptalent, maar ik wil er wel meteen bij zeggen dat dit ook broodnodig is als we het talent en de innovatiekracht van start-ups in Nederland willen behouden”, zo zegt Robert Jan van Vugt. NIMA Young Profs in gesprek met Van Vugt over het verschil van …

Lees meer
(Blogpost Ronald Pont – NIMA FS) Is de reputatie van financials nog te redden? Alva van Beek

Verliezers en ouderen voelden zich miskend en projecteren negatieve sentimenten op de financiële sector, omdat pers en politiek dat ook doen. Met de Update Vertrouwen Financiële Sector krijgen we jaarlijks inzicht in hoe het vertrouwen in banken en verzekeraars zich ontwikkelt. Halverwege maart werd bekend dat 43 procent van de mensen zijn vertrouwen uitspreekt in de …

Lees meer
Wie zijn NIMA? ‘Wij zijn NIMA!’ Alva van Beek

Het is een soort printversie van de NIMA-site, maar het gaat nog opvallend vaak mee in tasjes, mapjes, in goody bags en ligt op talloze NIMA-events, dus de ‘corporate brochure’ van NIMA is geheel gereviseerd en opnieuw in elkaar gestoken. ‘Wij zijn NIMA’ legt aan buitenstaanders, maar ook de industrie uit wat NIMA ís, wat …

Lees meer