Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Boekrecensie NIMA Register Marketeers): De werkwijze van de wolf Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Wordt een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken. De auteur, Jordan Belfort is een Amerikaan en dat kun je ook …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Gijs Meijer – Gemeentemuseum Den Haag ‘Alsof je Ronaldo, Messi en Cruijff in één team hebt’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Gijs Meijer, head of marketing Gemeentemuseum Den Haag. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? NMD is waardevol door de enorme diversiteit aan sprekers en …

Lees meer
(Spreker NIMA Neuromarketing – Wilte Zijlstra) ‘Niet A/B-testen is pas echt onethisch’ Alva van Beek

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan MRI en andere neuromarketing-technieken, op zoek naar de koopknop in ons hoofd. En behavioral economics geeft inzicht in menselijk gedrag en onze valkuilen; meer wetenschappelijk onderbouwde kennis die ouderwetse verkopers bekend zal …

Lees meer
Interview Laurens Hoekstra – VIM Group: ‘Bureautool voor merkenmensen’ Alva van Beek

Weinig marketingverschijnselen zijn zo magisch als ‘Het Merk’; het bindt klanten aan producten die het merk dragen. Gemiddeld vertegenwoordigt het merk maar liefst 18% van de marktwaarde van een organisatie. In een snel veranderende wereld wordt business performance steeds meer bepaald door het vermogen om een merk strategisch te organiseren door veranderingen heen. Laurens Hoekstra …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Noor Cloo – Airmiles ‘Wanneer eindigt AI en komt de mens weer in beeld?’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Noor Cloo, algemeen directeur Air Miles. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik heb al vanaf het begin van mijn carrière een connectie met …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) De kracht van organisch leiderschap Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast maakt dat …

Lees meer
(NIMA Impact Marketing Challenge) Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities Alva van Beek

Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf en de maatschappij? En hoe pak je dit aan in jouw eigen bedrijf? Dat zijn een aantal van de vragen waar vijf teams van Young Professionals zich de komende tijd mee bezig gaan houden tijdens …

Lees meer
NIMA zoekt professionals met uitgesproken mening over online marketing (brainstorm-sessie) Alva van Beek

NIMA is op zoek naar professionals uit de brede marketingpraktijk om hun mening te geven over de vraag over welke vaardigheden online marketeers moeten beschikken als zij de arbeidsmarkt opgaan. Aanstaande vrijdag 12 april 2019 organiseren het House of Digital (samenwerking van ROC’s in en rondom Amsterdam), NIMA en Places to Learn, een bijeenkomst over …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Michel Schrama – Mylaps: ‘We hebben eigenlijk drie segmenten: B2B, B2C en B2B4C’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Michel Schrama, marketeer bij Mylaps. In december 2018 nam Michel Schrama (33) het stokje over van Guido Smit als voorzitter van NIMA Young Professionals, een netwerk van ongeveer vijftig …

Lees meer