Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(NIMA Young Profs – Interview) ‘Marketing van Diergaarde Blijdorp komt heel dichtbij’ Alva van Beek

Voordat Astrid Kortekaas dagelijks haar eerste slok koffie neemt, heeft ze de giraffengroep al gedag gezegd. Het is slechts één van de positieve bijkomstigheden als hoofd marketing, communicatie en educatie bij Diergaarde Blijdorp. Voorafgaand aan de NIMA Top Marketing Tour bij Blijdorp op 18 april, spreken we Kortekaas over haar drijfveren, de missie van de dierentuin …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Stefanie Sijtsma – Hartman: ‘Van productgedreven organisatie naar een klantgedreven merkleverancier’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Stefanie Sijtsma, Director International Marketing bij Hartman. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Na mijn opleiding Commerciële Economie, gevolgd door New Media & E-commerce, …

Lees meer
Google’s online Digitale werkplaats nu NIMA gecertificeerd Alva van Beek

Internet kan helpen bij het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal de kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal. Google biedt daarom ondernemers en studenten gratis workshops aan over onder meer het vergroten van online zichtbaarheid van hun bedrijf en …

Lees meer
NIMA Young Profs: Drie wijze lessen van Marketingbazen Alva van Beek

Wat maakt HEMA nou echt HEMA? Hoe hou je één van Nederlands meest iconische merken herkenbaar en toch vernieuwend? In de nieuwe serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots i.s.m. NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. Met als primeur: Ferry Buitenhuis, campagnemanager bij HEMA. …

Lees meer
(Verslag NIMA FAM) ‘Sierteelt Marketing Event inspireert, informeert en verbindt sierteeltmarketeers’ Alva van Beek

Honderd marketeers, allen actief in de sierteelt, kwamen donderdag 27 maart in Bergschenhoek samen voor het NIMA Sierteelt Marketing Event. Het thema van de tweede editie was op aanraden van Rabobank “verzilver de vergrijzing”. Door te inspireren, informeren en verbinden wil de organisatie van het event, marketing in de sierteelt naar een hoger niveau brengen. …

Lees meer
Hoe een imponerend talent ons terugbrengt bij marketingklassiekers Alva van Beek

Deze blog begin ik graag met een bekentenis. Deze week werd ik getroffen door een lichte vorm van adoratie, die je ook zou kunnen bestempelen als een girl crush (zie hier in de urbandictionary). Haar naam is Erica van Vonderen-Hahn. Afgelopen dinsdag werd ze in de KIT tijdens de Dutch Marketing Awards, uitgeroepen tot marketing talent of the …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Koen Eising – Alliander: ‘Hoe gaat marketing zichzelf opnieuw uitvinden?’ Alva van Beek

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Koen Eising, Corporate Social Responsibility Director bij Alliander. Door Nanny Kuilboer – MarketingTribune Koen Eising werkte voor diverse adviesbureaus op het snijvlak van duurzaamheid en organisatieontwikkeling. Zijn credo: zonder …

Lees meer
(Column Joost de Wissel SMP) ‘Welkom in het containerbegrip marketing’ Alva van Beek

Laatst vertelde ik op een feestje dat ik sinds kort werk als freelance marketeer. ‘Wat leuk!’, was de eerste reactie, dus jij bent goed in ‘communicatie’. Terwijl dit gezegd wordt, probeert mijn brein een brug te slaan tussen de opmerking van mijn toehoorders en het vak dat ik uitoefen. ‘Nou’ probeer ik de toehoorders nog …

Lees meer
M!-blogpost ‘Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is’ Alva van Beek

De kogel is door de kerk en het besluit staat vast. Op 26 maart is Bol.com in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland, gebaseerd op de marketinginspanningen van 2018. Op zich is dat opmerkelijk, want als je naar bedrijfsresultaat kijkt, is de vraag best gerechtvaardigd of Bol.com zo’n titel nú, twintig jaar na zijn oprichting …

Lees meer