Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Go for it! Hoe inspireer je iedereen om fit te worden, op welke manier dan ook? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat Basic-Fit en ‘marketing talent of the …
Logo, lettertypes en kleur vormen de absolute basis van een huisstijl. Voeg daar beeld aan toe, fotografie en illustratie, en de vormgeving wordt al rijker. Pas het toe in communicatiemiddelen en de huisstijl komt tot leven. Om bij een van de basisbeginselen te beginnen: over lettertypes wordt vaak nogal makkelijk heen gestapt. Natuurlijk, er wordt …
Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je ‘geluk’ beloven? Je hoeft er maar een blikje cola voor open te trekken, zo beweert althans het merk dat van ‘open happiness’ zijn slogan maakte. Geluk en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We zijn er immers op uit om behoefte te bevredigen en welzijn te verhogen. We creëren …
Liefde, beleving, purpose en verbinding, dat waren de heersende termen tijdens het NIMA Career Booster Event dat afgelopen week plaatsvond in De Bijenkorf. Marjolijn Meynen van De Bijenkorf en Matt van der Poel van Fresh Forward deelden hun positieve verhalen met de jonge professionals en hun mentoren. Wat is hun kijk op marketing en op …
Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal ‘Power to the people – Sterk merk in de zorg’ van Marian Draaisma en Sjors van Leeuwen. Een merkenboek voor de zorg is opmerkelijk, want zoveel merken zie je in de zorg niet. De eerste twee …
Purpose is hot, hip en happening. Het merendeel van de Nederlandse marketeers zegt ermee te werken en volgens sommigen is purpose hèt recept voor merksucces en klinkende financiële resultaten. Maar is dat ook zo? In een reeks van vier artikelen brengen we in kaart wat het nut en effect van purpose is. In dit artikel …
“Price is what you pay. Value is what you get”, liet voormalig rijkste man ter wereld Warren Buffett ooit optekenen. Daarmee illustreerde hij – waarschijnlijk onbewust – precies de ietwat apathische houding die veel marketeers tentoonspreiden ten aanzien van het fenomeen pricing. Marketing gaat weliswaar over het creëren, communiceren, leveren en uitwisselen van aanbod dát …
‘Even 10.000 likes kopen’. Dat kan gewoon bij een automaat in een Russische supermarkt. Likes krijgen is niet moeilijk. Je hoeft er niet voor naar Rusland en als je genoeg weggeeft, lukt het ook zonder te betalen. De vraag is: waarom wil je (influcencers met) veel likes? Bedrijven helpen om hun digital marketing effectiever te …
Deze week verscheen de achtste NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en door professionals in marketing, communicatie en sales. Centraal thema van dit najaarsnummer is ‘Transformeren kun je leren’, en de rol die marketeers kunnen en moeten spelen bij de ontwikkeling …