Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview) de Redactie

Als je je B2B niet op een contentmarketing-manier benadert, dan zul je eerder bezig zijn met het nodeloos pushen van verkoopberichten, dan met verdiende aandacht van je doelgroep.

Lees meer
Positioneren is niet moeilijk. De uitvoering wel. de Redactie

Het is zinloos om een nieuw product te lanceren met de gedachte dat communiceren van ‘algemene containerbegrippen’ – die zijn bedacht met behulp van Post-It geeltjes op een wand – kunnen leiden tot een goed resultaat.

Lees meer
PIM presenteert visiedocument over de toekomst van marketingteams in het ‘AI- en duurzaamheidstijdperk’ de Redactie

Het visiedocument van PIM duikt in de wereld van AI, waar automatisering van repetitieve taken en datagestuurde beslissingen de kern vormen. Duurzaamheid is een andere gamechanger.

Lees meer
Employee Branding draait om ‘echt – echt’, dus heb je AI nodig de Redactie

Voor je überhaupt aan mooie filmpjes toekomt zul je toch – hopelijk – hebben nagedacht over de vraag waaróm je die inzet. Beginnend aan het eind: je hebt mensen nodig en die zijn momenteel moeilijk te vinden in jouw industrie.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Duurzaamheid is een veel te vaag begrip’ de Redactie

Heeft jouw organisatie oprecht het beste met de wereld voor? Dan is dit je oproep om je eerlijke verhaal met de wereld te delen. Goed voor de wereld én je merk.

Lees meer
Gulpener Bierbrouwerij: Benefit for all de Redactie

NIMA Zuid was donderdag 27 juni te gast in het Gulpener Brouwlokaal in Gulpen voor een inspiratiesessie door directeur Jan-Paul Rutten, een presentatie over wat B-Corp inhoudt door Jeroen van IJzendoorn, een rondleiding en natuurlijk een proeverij.

Lees meer
AI is creative, are you? de Redactie

Het smaakte uiteraard naar meer, zo’n middag in de snelkookpan van vijf heel informatiedichte presentaties in een tempo waar zelfs het herboren Oranje later die avond nog een puntje aan kon zuigen.

Lees meer
Nieuwe indeling NIMA Trainingen de Redactie

NIMA biedt vanaf de tweede helft van 2024 zijn trainingenaanbod aan ‘langs de lijnen van het vak’. Een overzichtelijk trainingenaanbod helpt NIMA in zijn streven het marketingvak verder te brengen.

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Over roeien, marketing en Eric Ries’ de Redactie

Net als in een roeiboot moet een marketingteam synchroon werken om succes te boeken. Iedere specialist draagt bij aan de gezamenlijke inspanning, en de kracht ligt in de harmonie tussen de teamleden.

Lees meer