Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing in de Sierteeltsector is interessant en vernieuwend de Redactie

Innovatie, economische relevantie, adaptatie van nieuwe technologie, vakvolwassenheid: Marketing in Sierteelt kan dienen als voorbeeld voor heel wat andere sectoren

Lees meer
AM Marketing Event 2024 in teken van nieuwe auto’s, nieuwe kopers en nieuwe marketing de Redactie

Op het hoofdpodium staan sprekers van zowel binnen als buiten de autobranche. Goede marketing is nu belangrijker dan ooit.

Lees meer
De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C is ultieme gids de Redactie

Het boek is geschikt en bruikbaar voor studenten op zowel mbo- hbo als masterniveau én voor studenten die zich voorbereiden op marketingexamens NIMA A-B-C

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers – ‘Wat mocht, wat mag, what’s next?’ de Redactie

‘Het boek is een feest om te lezen. Je gaat de ontwikkeling van reclame beter begrijpen. De vraag of reclame schadelijk is of juist een zegen blijft in het midden.’

Lees meer
(Blogpost) Experience Marketing kent vele gezichten… de Redactie

Wat me in ieder geval opvalt omtrent Experience Marketing, is dat er een hele hoop enthousiasme vanaf straalt. Als marketeer wil je toch die relatie met je klant opbouwen en behouden.

Lees meer
Aljan de Boer: ‘Niemand van logistiek, finance of operations, gaat dat consumentengedrag beïnvloeden’ de Redactie

Wij zijn als marketeers degenen die de voelsprieten naar de buitenwereld hebben en kunnen zeggen wat er leeft in de maatschappij en waar kansen liggen. Bedrijven doen te weinig.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers – ‘Duurzame verleiding’ de Redactie

De auteurs hebben een ‘slogan’ op de cover gezet, die veelzeggend is; Verduurzaam de massa, grijp de kassa.

Lees meer
Mary Hoogerbrugge: ‘Marketeers zijn vaak positieve, optimistische, can do-types’ de Redactie

Mary Hoogerbrugge: ‘Het gaat niet alleen over vermarkten en je consument kennen, maar er is een hele stakeholderwereld bijgekomen, hoe ga je om met mensen, het hele HR-beleid, welke plek heeft technologie daarin?’

Lees meer
NIMA Community Brein en Gedrag: Over het kunstmatige brein en klantgedrag de Redactie

‘Het is al lang niet meer alleen een kwestie van een campagne ontwikkelen op basis van traditioneel onderzoek en intuïtie, en die “nog even” optimaliseren met neurotests en Cialdini-principes.’

Lees meer