Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Gezocht: NIMA Online of Digital Marketing-examinatoren Alva van Beek

We zijn op zoek naar versterking van het team NIMA Examinatoren binnen online of digital marketing. Ben jij digital marketing professional of online marketeer en heb je affiniteit met toetsing en kennisoverdracht? Neem dan contact met ons op. NIMA neemt zowel schriftelijke als mondelinge examens af. De examinatoren worden ingezet om examenkandidaten aan de hand van …

Lees meer
(Column Inge Oeseburg SMP) Retailmarketing leer je in de praktijk! Alva van Beek

Toen ik nog in de collegebanken zat, dacht ik dat Marketing Management van Philip Kotler de bijbel was en als je een case maar ver genoeg consistent uitploos, altijd de meest optimale oplossing naar boven komt. Door Inge Oesenburg* Tijdens mijn verschillende retailfuncties ben ik er achter gekomen dat deze aanpak binnen retail minder goed …

Lees meer
(NIMA Regio Oost bijenkomst) ‘PEC Zwolle moet slimmer worden’ Alva van Beek

  Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties die de merkbeleving bepalen en daarmee voor een groot deel het succes van de marketingactiviteiten. Aan marketingmanager Rick Schrijver de uitdaging om die afhankelijkheid minder groot te maken. Door Yvet Schulkens* Binnenkort komt NIMA Regio Oost bij je …

Lees meer
‘Digital Darwinist’ Tom Goodwin eerste headliner NIMA Marketing Day 19 Alva van Beek

Schrijver, columnist en Head of Innovation van één van ’s werelds grootste mediabureaus – Zenith Media – Tom Goodwin zal het spits afbijten als eerste headliner voor de NIMA Marketing Day van 2019, op 20 juni in Fabrique in Utrecht. De eigenzinnige Brit, die bij lezers van de het gerenommeerde Marketingweek bekend staat als de …

Lees meer
Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten Alva van Beek

Uitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit dat vooral Duitse CMO’s tobben over multidiciplinaire teams. Nederlandse marketingbazen blijven Big Data (27%), contentmarketing (32%) en marketing-automation (22%) noemen als belangrijkste issues voor komend jaar. Iedereen worstelt met de steeds onoverzichtelijker data-berg. De roep om duiding van data klinkt dan ook luider dan ooit. De European Marketing Confederation, …

Lees meer
(Column Leendert de Jong SMP) Waar is de strategisch marketeer? Alva van Beek

door: Leendert de Jong* Ik meen een ontwikkeling te zien, die ik graag wil delen. Puur een waarneming die niet met onderzoek of cijfers onderbouwd is. Als het over marketing gaat, in artikelen maar ook bijvoorbeeld in vacatureteksten, dan valt het mij op dat het vaak gaat om acties, campagnes, social media-campagnes en dan vooral om …

Lees meer
(Anneke Sipkens, CEO Stichting Doen) ‘Nima Impact Marketing Challenge headstart voor je bedrijf’ Alva van Beek

Nima Wereldmarketeers is een platform voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld in de hoop dat maatschappelijke problemen sneller worden opgelost. Dit voorjaar vindt de eerste editie plaats van de Nima Impact Marketing Challenge. Een aanleiding voor een gesprek …

Lees meer
NIMA Members met 100 euro korting naar Data Driven Commerce Alva van Beek

De klant centraal zetten en het creëren van loyale klanten staat bovenaan menig strategisch plan. Hoe je dit precies doet en wat de rol van data hierin is, is echter nog niet voor iedereen even makkelijk. Want hoe kun je met data inspelen op de klantervaring? En neem je hiervoor de bestaande (interne) processen als …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) Social Shift Alva van Beek

  Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Niet zozeer alleen door reclame te maken, maar door medewerkers als oren en ogen van het bedrijf te laten zenden en ontvangen. Zo verspreiden ze de waarden van …

Lees meer