Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Boekrecensie Register Marketeers) Super Social Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In haar derde boek ‘Super Social’ legt Socialemediapionier en –trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media. Nu algoritmes continue veranderen wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken en effect te bemerken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de …

Lees meer
(Gratis e-book) Brüggenwirth bundelt ‘Merken, die stelling nemen’ Alva van Beek

Bart Brüggenwirth, medeoprichter en bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers, het kennis-en inspiratieplatform voor duurzame marketing, heeft zijn columns voor het vaktijdschrift Retailtrends gebundeld en gratis ter beschikking gesteld. Voor de e-bundel ‘Merken, neem stelling’ verzamelde hij een serie prikkelende columns over marketing en maatschappelijke impact, die hij in de afgelopen anderhalf jaar schreef. Ze bieden praktische …

Lees meer
Nagenieten met de NIMA Marketing Day 19-Aftermovie Alva van Beek

‘Het is een fantastische periode om marketeer te zijn’ en ‘all we have is now’. Het werden de twee officieuze motto’s van de NMD 2019, die afgelopen 20 juni in DeFabrique werd gehouden. De eerste komt voor rekening van marketing-superpromotor Marc van Eck, de tweede is van Keynote Tom Goodwin. Beiden komen aan het woord …

Lees meer
(Verslag NMD) ‘Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purposegedreven merk’ Alva van Beek

Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe merknaam de purpose van het moederbedrijf? Guido Stein van Nuon en Erik Voskuijl van VIM Group deelden hun verhaal tijdens NIMA Marketing Day, over de motivatie achter de rebranding, de uitdagingen van het loslaten van één van de bekendste …

Lees meer
(Analyse) NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden Alva van Beek

Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortten over de aanstaande bezoekers aan de NIMA Marketing Day, leverde zonder veel getrek en gepeur …

Lees meer
(Verslag NMD 2019) ‘Iamtoro: met boxershorts mannen inspireren’ Alva van Beek

Een merk bouwen in de categorie mannenondergoed. Niet zomaar boxershorts verkopen, maar de dragers zelfvertrouwen geven en inspiratie bieden. Dat is wat Marc van Eck met Iamtoro wil. Iamtoro is een nieuw kledingmerk voor mannen dat in september 2018 werd gelanceerd. Hoofdproduct zijn boxershorts, maar er zijn ook caps, T-shirts en hoodies. Het is het …

Lees meer
(Verslag NMD 2019) Dit zijn de learnings van Catawiki na een mindere periode Alva van Beek

Hoe gaat het nu eigenlijk met Catawiki? Hoe is het met het online veilinghuis uit Assen dat in 2011 de markt betrad, booming werd in 2015 na een investering van 75 miljoen euro en daarna van de radar verdween? Harmen Visscher, vice president marketing & CS van online veilinghuis Catawiki, vertelde erover op NIMA Marketing …

Lees meer
[column] NIMA Marketing Day: Waar de echte verhalen boeien Alva van Beek

MarketingTribune’s columnist Marjolein van Ballegooij bezoekt NIMA Marketing Day voor de eerste keer: ‘Ik kan altijd genieten van iemand die goed presenteert; iemand die een echt verhaal vertelt en persoonlijke ervaringen durft te delen.’ NIMA Marketing Day 2019. Het was mijn eerste keer. Op weg er naartoe met de trein vanuit Leiden had ik rustig …

Lees meer
Provocerende Tom Goodwin levert stevige key note NIMA Marketing Day Alva van Beek

DeFabrique in Utrecht is voor de derde keer het decor voor NIMA Marketing Day. 1700 marketeers en professionals zijn bij elkaar gekomen om te leren, te netwerken en een mooie dag onder vakgenoten te hebben. De dag der dagen is aangebroken. NIMA Marketing Day is van start gegaan en werd geopend door vier flexibele breakdancers …

Lees meer