Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen Alva van Beek

Vandaag nog die nieuwe advertentie live, of eerst aan de slag met je marketingstrategie zodat die advertentie dadelijk effectiever is… Wat doe jij? Een dilemma waar veel ondernemers en marketeers mee worstelen. In andere vakgebieden weten we dit blind in een logische volgorde te plaatsen. Je begint niet aan een project zonder een projectplanning. En je …

Lees meer
Aftellen naar de NIMA Marketing Day – vijf praktische tips voor bezoekers Alva van Beek

Jazeker, we tellen af naar donderdag 20 juni waarop de derde NIMA Marketing Day zal plaatsvinden. Een goede voorbereiding is het halve werk. Voor iedereen die komt (of denkt te komen) hebben we een paar praktische tips op een rijtje gezet. 1 Check je registratie NMD wordt strak georganiseerd en dat geldt dus ook voor …

Lees meer
Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’ Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen. Online marketing biedt oneindig veel mogelijkheden om de effecten van je …

Lees meer
Onderzoek: NMD19-bezoeker heeft grootse opleidingsplannen Alva van Beek

Digitale marketing voert de ranglijst aan van terreinen waarop bezoekers van de NIMA Marketing Dag zich het liefst willen ontwikkelen. Gevraagd naar het vakgebied bínnen het commerciële domein waarop men zich het liefst zou willen richten antwoordt 65 procent (127 respondenten) ‘Digitaal’. Opvallend is dat ‘Marketing’ een bijna even hoog aantal scoort: 63 procent van …

Lees meer
Aegon wint NIMA Impact Marketing Challenge met ‘Aanloophypotheek’ Alva van Beek

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend nieuw concept op: een marketingchallenge zonder het hijgerige van een standaard jongehondenmarketingwedstrijd, waarvan er wel meer bestaan. Drie maanden knutselen aan een stevig doorgerekende propositie voerden gisteren naar een jury-pitch …

Lees meer
Sandra Verhoeven-Klijn (Efteling) over NMD19: ‘Het maakt me trots op mijn rol als marketeer’ Alva van Beek

Nima Marketing Day is uitgegroeid tot het absolute jaarevent van marketingminnend Nederland. Aan de vooravond spreken we met Sandra Verhoeven-Klijn, senior marketeer bij de Efteling, die zeker van de partij is op 20 juni. Nima Marketing Day 2018 was voor de senior marketeer van de Efteling een belevenis die qua sfeer deed denken aan een festival. …

Lees meer
Katja Stello (Wereldhave) over NMD19 Alva van Beek

NIMA Marketing Day is uitgegroeid tot hét event van het jaar voor marketingminnend Nederland. MarketingTribune belt even met Katja Stello, director marketing, branding and communication bij Wereldhave Management Holding B.V, die zeker van de partij is op 20 juni. Wereldhave richt zich op de winkelcentra in Nederland die dominant zijn in hun verzorgingsgebied. Het Nederlandse …

Lees meer
Programma-manager Luuk Ros over de dag der dagen Alva van Beek

NIMA Marketing Day editie 2019 nadert met rasse schreden: donderdag 20 juni DeFabrique Utrecht en er zijn nog enkele tickets te bemachtigen via nimamarketingday.nl. Programmamanager Luuk Ros (manager content & business NIMA en hoofdredacteur Marketingfacts) vertelt in drie antwoorden waarom je deze dag niet mag missen. 1 Waarom MOETEN marketeers een dag opofferen aan NIMA …

Lees meer
Hoe digitaal vaardig ben jij? Alva van Beek

Certificeer je digitale vaardigheid met de door NIMA onderschreven gratis Google Digitale Werkplaats en geef jezelf een boost! Digitale vaardigheden en de basisprincipes van online marketing zijn meer dan ooit van belang om de kansen van het internet optimaal te kunnen benutten. Internet kan helpen bij onder meer het vergroten van je zichtbaarheid op de …

Lees meer