Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Gooi je een koffiefilter in de gft-bak of bij het restafval? En in welke bak hoor je de lucifers weg te gooien? Bewoners in laagbouw zullen waarschijnlijk het antwoord weten op deze vraag en ook de benodigde bakken daarvoor in huis hebben. Maar is een bewoner in een stad als Amsterdam, wonende in een appartement …
Auteur: Olaf Meul SMP, RM, stuurgroep SMP Niet iedere SMP’er krijgt vanuit zijn werkgever de mogelijkheid om betaalde trainingen te volgen. En voor bijvoorbeeld ZZP’ers zijn er soms perioden zonder opdrachten waarin betaalde workshops even geen optie zijn. Maar hoe haal je dan toch jaarlijks je 30 PE-punten? Gratis educatieve events voor de SMP-groep Mogelijkheden …
In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen …
Recensent: Eric van Arendonk, Register Marketeer Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel. De auteur neemt hiervoor de geschiedenis van Apple als voorbeeld. Apple’s successen en mislukkingen lopen als een rode draad door het boek. Het model dat de auteur gebruikt is het AGIL Paradigma. Voor mij is het nieuw maar het bestaat …
Het aftellen naar de NIMA Marketing Day op 20 juni aanstaande in DeFabrique is nu écht begonnen. Mocht je je daarvoor nog niet hebben aangemeld: doe het snel, want het aantal NIMA-kaarten is bijna op (er kunnen maximaal 1000 bezoekers in met een NIMA-kaart) en het aantal kaarten in de vrije verkoop is niet onbegrensd. …
Als interim marketingmanager werk ik voor opdrachtgevers in de tech en fashion & retail. Soms willen deze bedrijven op korte termijn snel resultaat behalen – leads, sales en conversies – en pushen daartoe veel in de do-fase, refererend aan see | think | do | care van Google. Dat is op zich een prima uitgangspunt, …
NIMA gaat voor zijn eigen Events volledig over op gebruik van Correctbook, een eindeloos uitwisbaar notitieboek, waarop aantekeningen en uitwerkingen kunnen worden genoteerd. De aantekeningen kunnen vervolgens met een bijhorende app worden gedigitaliseerd, opgeslagen en in het boek zelf uitgewist. NIMA organiseert zo’n 130 events, classes, trainingen, workshops, bedrijfsbezoeken, presentaties en dergelijke. Daaraan nemen jaarlijks …
Voor het eerstejaars programma binnen de opleiding Marketing en Ondernemen van Hogeschool InHolland wordt een gastspreker gezocht om een introductie in marketing te geven. De spreker geeft de studenten inzicht in de recente marketingtrends en/of geeft een uitleg over één marketingonderwerp zoals product- en merkstrategie. InHolland heeft meerdere locaties, maar er wordt een gastspreker gezocht …
Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing. ‘Met dit nieuwe jaarboek gaan we nog verder de diepte in’, zegt Jeroen Mirck, één van de twee hoofdredacteuren van Marketingfacts. ‘We verkennen alle actuele onderwerpen …