Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het gesprek met Germano Meijer en Harm Teunisse van Big Shots is krap drie minuten onderweg. De moed om ooit nog een video op YouTube te plaatsen zakt me in de schoenen. In die honderdtachtig seconden heb ik namelijk geleerd dat er op YouTube 400 uur content per minuut wordt geüpload. En dat naar …
Marc van Eck schreef een half plankje marketingboeken, waarvan een aantal ook echt als succesvol mag worden aangemerkt. ‘Business Plan op 1 A4’ stond maandenlang op nummer één in de top honderd van managementboeken – inmiddels zijn er meer dan 35.000 verkocht in Nederland. Zijn boek over internal branding was het eerste en het beste dat in …
Ontdekken. Daarmee begon dag 2 van de NIMA Impact Marketing Challenge, dit keer op een heel inspirerende locatie; het meest duurzaam verbouwde pand van Nederland. Het gebouw aan de Beethovenstraat in Amsterdam werd omgetoverd van een langdurig leegstaand kantoorpand in een duurzaam en inspirerende werkomgeving. In oktober 2018 betrokken de medewerkers van de Nationale Postcode …
In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Raymond Klompsma, CEO & co-founder srprs.me, aanbieder van verrassingsreizen. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik vind het een hele eer dat ik mag …
Voor iedere marketingprofessional is het vanzelfsprekend dat zijn werkveld sterk aan verandering onderhevig is. Sinds de opkomst van het digitale tijdperk is er met online marketing een geheel nieuwe tak van sport bijgekomen voor de marketeer, met daarin de uitdaging van snelle veranderingen en nieuwe mogelijkheden. Bijblijven op het vlak van nieuwe ontwikkelingen is cruciaal …
Nog maar één maand tot de NIMA Marketing Day, op 20 juni in Utrecht. NIMA Members die zich wél hebben ingeschreven, maar toch zijn verhinderd, worden dringend opgeroepen hun gratis kaart terug te geven. Dat kan nog tot uiterlijk woensdag 22 mei. Ná die datum kan alleen nog worden geruild met een andere NIMA Member. …
Productmanagement is een wat ondergeschoven kindje in de marketing. De term omvat het bepalen van je productstrategie, het ontwikkelen en vermarkten van producten en diensten op een zodanige manier dat deze naadloos aansluiten bij de doelgroep. Maar hoe zit het nou eigenlijk precies met dit werkveld? Hoera! Geslaagd en daar sta je dan in je …
Een wonderlijke combinatie van marketeers met hart voor de zaak, want beiden zagen de lol ervan in en stelden zich beschikbaar voor een heuse promo voor de NIMA Marketing Day 2019. Michel Schrama spreekt op NMD als marketeer bij Mylaps, het bedrijf dat in 1982 het automatisch tijdwaarnemen introduceerde. Binnen de NIMA-organisatie is hij bovendien …
Op de aanstaande NIMA Marketing Day zullen de presentaties plaatsvinden in Tracks, aparte zalen met een capaciteit van 100 personen, die rondthema’s zijn ingedeeld. Per zaal worden vijf slots van 40 minuten gevuld. NIMA is op zoek naar vrijwilligers die op NMD als zaalhost willen optreden. Ze heten de aanwezigen welkom, introduceren kort de spreker …