Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De kogel is door de kerk en het besluit staat vast. Op 26 maart is Bol.com in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland, gebaseerd op de marketinginspanningen van 2018. Op zich is dat opmerkelijk, want als je naar bedrijfsresultaat kijkt, is de vraag best gerechtvaardigd of Bol.com zo’n titel nú, twintig jaar na zijn oprichting …
Dinsdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met zo’n 300 aanwezige marketeers was …
Men neme 20 Register Marketeers, een kitesurfer uit de coatings, een nerd die zich op erotiek heeft gestort en een tentoonstelling over femmes fatales en je hebt al snel een zinderende middag. Zeker wanneer deze plaatsvindt in een overweldigend mooi Berlage-gebouw, waarbinnen je in bijna iedere oogopslag getrakteerd wordt op de gulden snede. Wij waren …
Recensent: Eric van Arendonk, Register Marketeer Het vorige boek van Menno Lanting, De disruptieparadox, is de aanleiding voor het schrijven van dít boek. In Disruptie in de overheid beschrijft hij hoe radicale vernieuwing al dan niet mogelijk is bij overheden. Lanting laat in zijn boek goed zien hoe lastig het is om als overheidsorgaan …
Van Vonderen heeft twee nominaties op zak voor de Dutch Marketing Awards. ‘Bullshit-killer Mark Ritson is voor mij een grote inspiratie.’Erica van Vonderen – Hahn (30) is international marketing & e-commerce manager bij Basic-Fit. Voor de Dutch Marketing Awards (uitreiking a.s. dinsdag) is zij genomineerd voor de titel ‘Marketing Talent of the Year’. Bovendien is Basic-Fit genomineerd als …
Geen ‘groen’ of activistisch verhaal uit mijn koker, alhoewel ik genoeg idealen heb in die richting. Het woordje ‘duurzaamheid’ in de titel gaat in dit geval over houdbaarheid, over de lange termijn. Als je eenmaal een sterk merk bent, hoe blijf je dat dan? Sterke duurzame merken hebben gemeen dat ze bekend zijn – bij …
Nog een week en dan wordt bekend wie dit jaar huiswaarts keert van het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam als winnaar van één van de Dutch Marketing Awards. In de afgelopen week zijn alle jury’s van de bedrijfsprijzen bijeengekomen op het NIMA-hoofdkwartier voor een presentatie door de genomineerden. De uitreiking vindt plaats op 26 maart en …
Danny Oosterveer, auteur van het Basisboek Digital Analytics heeft deze week op het Ministerie van Marketing de gehele oplage gesigneerd van het kwartaalboek voor ontvangers van NIMA Books. De bibliothecarissen van het ‘Books’-portfolio maken er inmiddels een sport van om ontvangers iets extra’s te bieden door de auteurs te vragen de oplage te ondertekenen op …
Vergeet de mythe van de speedboot en de olietanker. Nieuwe technologieën mogen de wereld in een razend tempo veranderen, en jazeker: de mogelijkheden gaan het voorstellingsvermogen inmiddels bijna te boven. Heel Online Tuesday op 12 maart was eraan gewijd. De programmacommissie had drie sprekers gevonden die ver voorbij de hype dachten. Dat leverde boeiende observaties op, …