Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
[VIDEO] Beltman: ‘Wij willen laten zien dat een social enterprise impact kan hebben’

De chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely werd gisteravond uitgeroepen tot ‘Dutch Marketeer of the Year 2016’. Daarmee nam Henk Jan Beltman de prestigieuze titel over van Eneco-topman, Erik van Engelen. Lees ook het uitgebreide interview uit dat Beltman gaf aan het Tijdschrift voor Marketing. Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
[VIDEO] ‘Er is bij Coolblue veel ruimte voor humor, zelfs op directieniveau’

Coolblue werd tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Internal Branding Company of the Year en liet daarmee Jumbo en het Korps Mariniers achter zich. Wij spraken Joost Bakker (creatief geweten) en Eva Nooitgedagt (merkmoeder) vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
[VIDEO] ‘Bijenkorf durft te kiezen en zet in op een premium experience’

De Bijenkorf werd uitgeroepen tot Dutch Marketing Company of the Year 2016 en liet daarmee Hunkemoller en Ikea achter zich. Wij spraken marketing directeur Suzanne van de Velde vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl

Lees meer
Zo was het op de Dutch Marketing Awards 2016

Zie de winnaars op het podium. Dit jaar was het Tropenmuseum de locatie Van links naar rechts: Elsbeth Eilander (chef Tijdschrift voor Marketing), Marketeer of the Year 2016 Henk Jan Beltman (cco, Tony’s Chocolonely), Pascal van Ham (marketingmanager Tony’s Chocolonely) en Martin de Munnik (Neurensics) Het marketingteam van Bijenkorf, de winnaar van de Dutch Marketing Company …

Lees meer
Marketing Salaris Survey 2015

In 2014 was het overduidelijk. Ruim 40% van de respondenten gingen massaal op zoek naar een nieuwe baan binnen het commerciële domein. Maar hoe staat het er nu voor? Ben je tevreden met je huidige job, je salaris en zijn er voldoende kansen en mogelijkheden? Ook dit jaar organiseerden Berenschot en NIMA in samenwerking met …

Lees meer
Marketingteam Knab wordt NIMA TMC Member

Winnaar Financial Marketing Award 2015 zet volgende stap op weg naar excellente marketingorganisatie De NIMA Top Marketing Club heeft zijn 24ste organisatie mogen toevoegen aan het TMC-Programma.

Lees meer
Dutch Marketing Awards: ‘Internal branding geen one-time-shot meer’

Guy van Liemt RM: ‘In een wereld van totalitaire transparantie werkt alleen lipservice niet meer’. De zesde Internal Branding Jaarprijs is vanaf dit jaar onderdeel van de Dutch Marketing Awards. De prijzen worden op 31 maart 2016 in het KIT in Amsterdam uitgereikt. Daarmee wordt de Internal Branding Company of the Year – zoals deze …

Lees meer
Succesvolle kickoff NIMA Sport tijdens ABN AMRO World Tennis Tournament

Auteur: Martijn Siebelink SMP, bestuurslid NIMA Sport Door het organiseren van leerzame en inspirerende events wil NIMA Sport het bedrijfsleven interesseren voor het domein sportmarketing en haar verbinden met sport. Het eerste event van NIMA Sport was op woensdag 10 februari 2016 en vond plaats tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. Met …

Lees meer
NIMA Examen Basiskennis Marketing nu ook in UWV portfolio

Het UWV biedt mensen die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing de mogelijkheid om aan de slag te gaan met de opleiding NIMA Basiskennis Marketing. De scholingsvouchers die het UWV ter beschikking stelt zijn vanaf nu ook geldig voor dit NIMA studiepakket inclusief examen. Het zelfstudiepakket NIMA Basiskennis Marketing is speciaal ontwikkeld voor …

Lees meer