Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Members met korting naar Dive into Design Sprints Alva van Beek

Op woensdag 26 september vindt Dive into Design Sprints plaats. Perspective en Design Sprint Academy (Berlijn) hebben de handen ineengeslagen en organiseren deze Engelstalige masterclass in Spring House Amsterdam. De ins en outs van design sprints worden behandeld en de focus ligt zowel op het begrijpen als ervaren ervan. NIMA-members die deelnemer ontvangen een korting, …

Lees meer
(NIMA B2B inspiratiemiddag) Value chain leadership: een must bij verandering in de waardeketen Alva van Beek

Toen ik studeerde, leerde ik over de waardeketen. In het kort: een producent maakt een grondstof, die verkocht wordt aan de volgende schakel voor het maken van een tussenproduct. Dit product wordt door die volgende schakel in de keten gebruikt voor een eindproduct dat vervolgens via een distributiekanaal aan de consument wordt geleverd. Het onderkennen …

Lees meer
NIMA en DMI beëindigen samenwerking Alva van Beek

Per 9 oktober 2018 is het niet langer mogelijk om via NIMA een Digital Certificate van het Digital Marketing Institute (DMI) te behalen. Het is wel mogelijk via DMI zelf of via de NIMA Education Partners CMM en ICM aan deze Engelstalige training deel te nemen. Voor meer informatie refereren wij je graag naar de …

Lees meer
Richard van der Blom: ‘Verwacht geen wonderen van Social Selling’ Alva van Beek

Social Selling zijn alle (online) acties gericht op het creëren van een sterk merk, het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects en het toevoegen van waarde vanuit kennis en expertise. Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een Mastercourse, waarin deelnemers in vijf avonden door diverse experts worden meegenomen in alle facetten van Social Selling. …

Lees meer
NIMA Kennistoets: Peilstok voor de hele afdeling Alva van Beek

NIMA heeft een Kennistoets ontwikkeld die het héle marketingteam kan doormeten en die in kaart brengt waar de sterktes en de zwaktes van het team zitten: het NIMA Marketingpeil. Praktisch bij het zoeken en vinden van versterking, maar ook bruikbaar bij het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan. Sinds dit najaar kunnen NIMA Business Members, maar …

Lees meer
Klaas Weima – Energize – over contentmarketing: ‘Het is momenteel keihard werken, er is zoveel te kiezen’. Alva van Beek

Contentmarketing is bijdragen aan marketing met ‘verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden’. Dát weten we nu wel. En dan liefst ook nog via eigen mediakanalen want dan is er geen lastige redactie of waslijst voorwaarden om rekening mee te houden. Marketeers zijn er in de afgelopen jaren lekker druk mee geweest …

Lees meer
NIMA najaarsprogrammering bijna rond: Van Bureaumanagement, NIMA C in one day tot Debating (en meer..) Alva van Beek

NIMA streeft ernaar marketeers uit alle geledingen en met elk type voorkennis bij te staan het optimale uit het vak, hun organisatie en henzelf te halen. Om die reden programmeert de beroepsvereniging komend najaar een breed aanbod classes en events die de deelnemers no nonsense en met de nodige vaart op de hoogte brengt van …

Lees meer
NIMA members met 100 euro korting naar Influencer Marketing Event Alva van Beek

Op 11 september 2018 vindt in het thuisstadion van de NIMA Marketing Day – DeFabrique in Utrecht – het Influencer Marketing Event plaats. Onder voorzitterschap van Roos van Vugt en aan de hand van wetenschappelijke onderbouwing door onderzoeker en auteur Suzanne de Bakker trekt een heel keurkorps aan sprekers voorbij die zowel de strategische als de praktische …

Lees meer
Nieuw! NIMA Business Game (powered by DIG): De toekomst van business learning Alva van Beek

NIMA organiseert op 26 september 2018 de pilot ‘NIMA Business Game‘. De business game is ontwikkeld (onder de naam DIG Business learning game) door Jean-Claude Larréché, Emeritus Professor Marketing en de Alfred H. Heineken Chaired Professor of Marketing bij INSEAD. Larreché is ook de man achter verschillende marketinggerelateerde simulaties zoals Markstrat. Mede-initiatiefnemer van DIG was …

Lees meer