Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Gráinne Wafer van Diageo door EMC uitgeroepen tot beste marketeer van Europa de Redactie

‘EMC initieerde de verkiezing om de allerbeste marketeers van Europa in het zonnetje te zetten en daarmee te illustreren en erkennen welke cruciale bijdrage ze leveren aan onze bedrijven, de Europese economie en onze samenleving.’

Lees meer
B2B Marketing & Psychologie; een terugblik de Redactie

Bij teveel keuzes, ervaart jouw klant stress. Bij teveel keuzes, kies je niet.

Lees meer
Retailmerken met afstand meest invloedrijk in Nederland de Redactie

Voor het eerst in de vaderlandse marketinggeschiedenis is onderzoek uitgevoerd naar de meest invloedrijke merken van Nederland.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘ChatGPT als tweede brein – ChatGPT en AI in je schrijfproces’ de Redactie

De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.

Lees meer
Service design centraal op NIMA-bijeenkomst Brein & Gedrag (10 september) de Redactie

Verwacht een boeiende mix van theorie en praktijkvoorbeelden. De bijeenkomst is toegankelijk voor NIMA-members, maar belangstellenden kunnen zich ook eenmalig aanmelden als introducee.

Lees meer
(Blogpost) Rebranding vs Herpositioneren? de Redactie

Het onderscheid tussen lijn- en merk-extensie worden vaak over het hoofd gezien, terwijl dit belangrijke gevolgen kan hebben.

Lees meer
NIMA Financial Services Community over inflatie en reputatie de Redactie

‘Financials zijn opener en transparanter geworden. Dit heeft geleid tot hogere verwachtingen van het publiek, waardoor de reputatiescores, ondanks verbeterde prestaties, soms toch dalen.’

Lees meer
Parelduiken naar NIMA C – Wat leer je daar eigenlijk? de Redactie

Terugkijktip! NIMA C geldt als het fundament om Full Pro Marketingstrateeg te worden. Maar wat leer je er precies en wat maakt het wel of niet geschikt?

Lees meer
Marion Panhuijzen wordt bestuurslid bij NIMA Regio Community West de Redactie

‘Ik hoop te kunnen zorgen dat we bij bijeenkomsten ook wat meer vrouwelijke sprekers krijgen, zodat we de diversiteit op alle vlakken kunnen optimaliseren

Lees meer