Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Michel Schrama (NIMA Young Profs): ‘Digital en data zijn vaak concrete pijnpunten’ Alva van Beek

  NIMA Young Professionals: een netwerk van ongeveer vijftig jonge marketeers. Sinds hij in december het stokje overnam van Guido Smit, was het even studeren op de dossiers en de stukken, maar nu is Michel Schrama echt los als voorzitter van de verzamelde jonkies, die zegt gefascineerd te zijn door de mogelijkheden die je als marketeer …

Lees meer
Wat we kunnen leren van KPN: hef gerust een merk op Alva van Beek

Het opheffen van XS4ALL en Telfort door KPN riep veel en soms heftige reactie op. Van klanten en soms ook van vakgenoten. Deze vergeten echter dat merken voor ondernemingen een middel zijn en geen doel op zich. Ook is het risico op klantverlies bij merkbeëindiging beheersbaar. Een goede merkmanager heft daarom een merk op als dit niet …

Lees meer
(NIMA Young Profs) Jongeren activeren: 5 take-aways voor marketeers Alva van Beek

  In 2018 ontdekten marketeers massaal een nieuw kanaal om in de wereld van jongeren te komen: in gaming en e-sports. Tijdens de laatste NIMA Top Marketing Tour van het jaar was dit dan ook het onderwerp, met de overkoepelende vraag: hoe activeer je gamend jongeren voor jouw merk? Drie vooraanstaande sprekers met een trackrecord …

Lees meer
NIMA Members met flinke korting naar Frambach Alva van Beek

Nive, het Managers Platform Nederland, organiseert op 29 januari een Masterclass Doet marketing ertoe? – Effectieve marketing door te sturen op waarde door Ruud Frambach, Hoogleraar Marketing – Vrije Universiteit Amsterdam en winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018. De masterclass is onderdeel van het Management Development (MD) programma van Nive voor managers, directeuren en ondernemers. Het Nive …

Lees meer
Gaan AI en Machine Learning echt het verschil in marketing maken? (Blogpost Linda de Borst RM) Alva van Beek

‘Het is voor organisaties, die niet het onderspit willen delven ten opzichte van succesvolle datagedreven organisaties, belangrijk om een andere instelling en cultuur te introduceren.’ Je kunt vandaag niet over marketing praten zonder dat het gesprek leidt naar artificial intelligence (AI) of machine learning (ML). Ooit aangeprezen als een wondermiddel voor gegevensverzameling, analyse en klantenservice, …

Lees meer
Mattie Valk en Marieke Elsinga presenteren Dutch Marketing Awards Alva van Beek

Op 26 maart 2019 worden in het KIT in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2019 uitgereikt. Tijdens de show komen de beste marketingcases van dit jaar voorbij. De show staat onder leiding van Mattie Valk en Marieke Elsinga. Sinds september zijn zij dagelijks te horen tussen 06:00 en 09:00 uur bij Qmusic. Met onder andere …

Lees meer
(Recensie) Retail, de digitale hysterie voorbij Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer, Januari 2019 Het vorige boek van Gino van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zondermeer. Nu schrijft hij over de digitale hysterie. Benieuwd hoe dat in elkaar steekt, heb ik het …

Lees meer
Als marketeers het niet doen, wie dan wél? Alva van Beek

Aan commentaren over CSR en de gloeiende plaat geen gebrek, aan extraverte persoonlijkheden des te meer. Het meest verontrustende aspect van de onlangs geïntroduceerde gelehesjesbeweging, is misschien wel de enorme volkswoede die de lont in het kruitvat bleek: de verhoging van de dieselprijzen in Frankrijk. Vrees van mij in dit blog geen algehele duiding van een …

Lees meer
(Blogpost Jessica Henneman SMP) B2B-marketing verandert in sneltreinvaart Alva van Beek

De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor zorgen dat de verandering binnen de B2B-marketing continu is. Tegelijkertijd wordt er steeds meer gevraagd om een back-to-basic (menselijke) benadering. De meer persoonlijke en creatieve aanpak, zoals we dat kennen …

Lees meer