Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(NMD18 Keynote) Vincent van den Boogert (ING): ‘Je kunt beter nieuwsgierig zijn dan jezelf wijs vinden’ Alva van Beek

  Donderdag 21 juni is de NIMA Marketing Day. Keynote spreker is Vincent van den Boogert, ceo ING Nederland. Daags ervoor belden we even met hem. ‘Marketing moet het antwoord bieden op de vraag waarom de klant voor jou kiest.’ Hoe is het tot nu toe om Marketeer of Year te zijn? In mijn dagelijkse …

Lees meer
#NimaMD ’18 op de valreep: Fatboy en Eventbrite! Alva van Beek

Voor de liefhebbers is het aftellen naar 21 juni. De sprekers en de organisatie hebben er heel veel zin in. De NIMA Marketing Day 2018 gaat donderdag los in De Fabrique in Utrecht. In een later stadium volgen nog de laatste tips en trucs. Zorg dat je op tijd bij de zaal aanwezig bent bijvoorbeeld, …

Lees meer
NMD18: Waar gaat ‘Marketingtalent van het Jaar’ Martine Boekestein naar toe op NMD18? Alva van Beek

Nog maar een paar dagen tot Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in Utrecht. MarketingTribune vroeg Martine Boekestein, Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan en Marketing Talent of the Year 2018 haar top-10 favoriete sessies met ons te delen. Rijk Zwaan ontwikkelt groenterassen en verkoopt daarvan de zaden aan telers over de …

Lees meer
(Interview NIMA Internal Branding) WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis Alva van Beek

Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding. WE Fashion ontving in maart een Dutch Marketing Award in de categorie ‘Internal Branding …

Lees meer
Liefde voor het mooiste vak ter wereld Alva van Beek

Op donderdag 7 juni sprak voormalig Marketeer of the Year René Repko, in het nog altijd indrukwekkende Experience center van Miele, op het halfjaarlijkse CMO Diner van de NIMA Top Marketing Club. Dat deed hij nadat Directeur Marketing van Miele, Patricia Slootjes, ons meenam in het transformatietraject van Miele van een productgerichte naar een meer …

Lees meer
VodafoneZiggo inspireert senior marketeers van NIMA Financial Services Alva van Beek

Onze wereld raakt steeds meer verbonden: connectiviteit en communicatie zijn belangrijke pijlers van onze maatschappij en economie. Verbondenheid tussen bedrijven en mensen is natuurlijk heel wat meer dan alleen slimme connecties tussen netwerken of techniek waarmee we contact leggen. VodafoneZiggo ziet dit verschil en wil de kracht van technologie gebruiken om bedrijven en mensen te …

Lees meer
Vijf keer dertien marketingpresentaties op NMD18: hét Blokkenschema Alva van Beek

Keuzestress loop je toch wel op en vooraf intekenen kan om praktische redenen niet, maar misschien helpt dit: Op de NIMA Marketing Day 2018 ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing …

Lees meer
[NMD18] Stultjens (Auping): ‘Somnox draagt bij aan transitie’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Ine Stultjens, Manager Marketing Communication bij Koninklijke Auping. Door Nanny Kuilboer Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Luuk Ros van Nima polste of …

Lees meer
Senior Communication Professionals halen en brengen bij IBM Alva van Beek

Zelden komt de essentie van een beroepsvereniging mooier tot zijn recht dan bij het delen van insights en tegelijk crowd sourcen onder vakprofessionals naar ideeën en ideetjes. Tijdens de onlangs gehouden SCP-bijeenkomst op bezoek bij Edith Svacina SCP, werkzaam bij techgigant IBM werkte het twee kanten op: Zij nodigde haar netwerk van NIMA Senior Communication …

Lees meer