Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Wist je dat… Alva van Beek

NIMA grondlegger is van Marketing in Nederland sinds 1966 Op 1 december 1966 werd het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) opgericht in Bunnik. Daarmee staat NIMA aan de basis van het marketinggrondleggerschap in Nederland. Met de oprichting van Nederlands eerste en nog steeds grootste marketingvereniging verbinden we sinds jaar en dag tal van bedrijven, dienstverleners, …

Lees meer
NIMA en Hoornbeeck College intensiveren samenwerking Alva van Beek

Meer praktijk in theorie, docenten volledig up-to-date en stijging van mbo-leerlingen met onafhankelijk, kwalitatief NIMA Diploma Amsterdam, 31 mei 2018 – NIMA intensiveert zijn bestaande samenwerking met het Hoornbeeck College. De samenwerking tussen de beroepsvereniging voor professionals in marketing en het mbo-instituut houdt onder meer in dat docenten nauwer worden betrokken bij het werkveld, dat docenten zich op alle …

Lees meer
Wie of wat is toch die Micael Dahlen (NMD18)?: ‘The expectations society is still around and it brought us Trump’ Alva van Beek

(tekst: Nanny Kuilboer – MarketingTribune) Micael Dahlen, Professor of Marketing and Consumer Behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden, is één van de twee prominente keynotes tijdens NIMA Marketing Day editie 2018. In aanloop naar 21 juni stelde MarketingTribune deze rijzende ster in marketingwetenschap alvast een aantal vragen. Was the release of Nextopia …

Lees meer
Yacht en NIMA breiden samenwerking uit Alva van Beek

Amsterdam, 24 mei 2018 – Yacht en NIMA verdiepen hun onderlinge samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van marketing …

Lees meer
De NMD Promofilm is af – last call: Gratis kaarten NIMA Members bijna weg Alva van Beek

Het aftellen voor de NIMA Marketing Day op 21 juni is begonnen. Inmiddels nadert de maximale capaciteit voor de kosteloze registraties voor NIMA Members zijn maximale capaciteit van 1000 inschrijvingen, dus wil je komen en bén je NIMA Member, maak dan nu nog gebruik van de mogelijkheid. Wij verwachten inclusief betaalde kaarten, organisatie, partnerkaarten, pers, sprekers, gasten …

Lees meer
NIMA Marketing Day 18: Mark van Iterson, Heineken: ‘Verandering is een constante’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Mark van Iterson, Director Global Heineken Design. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? De creatieve industrie is belangrijk voor Nederland. Vanuit onze historie …

Lees meer
Marketeer of the Year Vincent van den Boogert tweede key note op NIMA Marketing Day 18 Alva van Beek

Hij wilde graag, maar het was nog heel spannend of het ook kón. En het kan. Deze week werd bekend dat Vincent van den Boogert die in maart van dit jaar werd verkozen tot Marketeer of the Year zal spreken als tweede key note op de NIMA Marketing Day, 21 juni as. in De Fabrique …

Lees meer
Column Ina Oome SMP: ‘Je weet nooit voldoende’ Alva van Beek

Door Ina Oome* Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis. Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven en vergaren van kennis zorgt ervoor dat je de know how hebt om je doel zo effectief mogelijk te bereiken. Kennis geeft je nu eenmaal inzicht en met de juiste …

Lees meer
(Recensie) THE WOW STARTS NOW Alva van Beek

Elk goed idee heeft een onvergetelijk verhaal Auteur: Theo Hendriks Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers B.V., Amsterdam 2018 ISBN:  978-94-005-0884-2 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: Ideeën, Verhalen, storytelling, gereedschappen, Wow-momenten, pitch Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer I mei 2018 In iedere branche – profit en non-profit – gaat het momenteel over startups innovatie en …

Lees meer