Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(interview met Marc van Eck) ‘Held in boxershort’ Alva van Beek

Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceerde begin september samen met partners Marc van Eck en Roland Ykel een nieuw kledingmerk voor mannen: IAMTORO. Belangrijkste USP: een short die je perfect zit en die je de kracht geeft om alle obstakels te overwinnen. ‘Je bent een stier, een held, die alles overwint.’ tekst Sjaak Hoogkamer* …

Lees meer
‘Merken zijn niet toekomstbestendig’ Alva van Beek

Zeven op de tien merken zijn niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice-search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G: stuk voor stuk ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaren zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) Muurtje Factuurtje Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Muurtje Factuurtje gaat over het automatiseren van consultancy. Toegegeven, dat klinkt niet alledaags en eigenlijk ook best tegenstijdig. Auteur Jan van de Poll beschrijft in dit boek dan ook een nieuw, disruptief groeimodel voor adviesbureau’s, gebaseerd op exponentialiteit. Dat exponentiële is anders dan de traditionele wijze om de schaalbaarheid …

Lees meer
De kers op de taart: NIMA-gediplomeerden ontvangen diploma Alva van Beek

Ruim 125 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 29 november NIMA Diploma-uitreiking van 2018 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Members Floris van Dam hen persoonlijk met het behalen van hun NIMA Basiskennis, A, B en/of C Diploma. De achterban werd daarbij ook in het zonnetje gezet: …

Lees meer
Frambach wint PIM Marketing Literatuur Prijs, Koot & Van Liemt beste Marketingstudieboek. Alva van Beek

Doet marketing ertoe?’ van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. Dat heeft Platform Innovatie in Marketing (PIM) vanavond bekendgemaakt. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt. Tijdens de drukbezochte presentatie in de Jaarbeurs in Utrecht, waar de genomineerde auteurs van de beste marketingboeken van 2018 een toelichting …

Lees meer
(Interview Bart Bruggenwirth, NIMA Wereldmarketeers) ‘Impact Marketing: dit is het moment!’ Alva van Beek

Vanaf januari gaat het gebeuren: dan start de eerste editie van de Impact Marketing Challenge, waarin marketingtalenten leren om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Daarbij is er aandacht voor het creëren van draagvlak en het ontwikkelen en nemen van leiderschap. Het programma vindt verspreid over een periode van …

Lees meer
Branded Content Event 31 januari – Exclusieve korting voor NIMA Members (op=op) Alva van Beek

Op 31 januari 2019 vindt het Branded Content Event plaats in De Fabrique. Dit succesvolle event was voornamelijk ingestoken voor de B2C-markt. In 2019 voor de eerste keer nu ook voor de bedrijven die in B2B opereren. Inspirerende cases en een discussie in een ‘lagerhuis-format’ met een BNR Nieuwsradio facilitator. Kortom het belooft een boeiende …

Lees meer
NIMA Impact Marketing Challenge zoekt jong talent met een maatschappelijke missie Alva van Beek

In maart 2019 start de eerste editie  van de NIMA Impact Marketing Challenge. In dit programma ontwikkelen jonge marketingprofessionals nieuwe proposities voor de eigen organisatie om hun maatschappelijke impact te vergroten en hun marktpositie te verbeteren. In de challenge leren de marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én …

Lees meer
EMC-rapport: ‘Implementing Content Management’ Alva van Beek

Prof. Dr. Peter Mathias Fischer,  Assistant Professor and Prof. Dr. Sven Reinecke, Executive Director en Associate Professor at Institute of Marketing, University of St. Gallen, Switzerland, doen verslag van de uitkomsten van een onlangs gehouden management forum in Berlijn, exploring recent research into content marketing in order to provide insights that will help to inform …

Lees meer