Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Verschillende bedrijfsleden van NIMA hebben een educatiebudget als onderdeel van hun jaarlijkse membershipsfee. Voor bedrijfsleden waarvan het NIMA-jaar van 1 januari tot 31 december loopt is het zaak om de laatste restjes educatiebudget op te maken. Wie niet via een bedrijfsbudget aan NIMA is verbonden, maar met grootste plannen rondloopt om in 2019 eens goed …
Recensent: Joop Rutte, Register Marketeer Content marketing en community management is volgens de auteurs zelf, een gestructureerd, doordacht, fraai geïllustreerd en overzichtelijk naslagwerk op het gebied van contentmarketing. Volgens hen bestond er nog geen gestructureerd lesmateriaal. Zelf had ik het voorrecht om een tiental masterclasses over dit onderwerp te volgen. Met dit als referentiekader …
Nu 2019 met rasse schreden nadert vraagt de European Marketing Confederation (EMC) zijn leden om een groots onderzoek uit te zetten onder hun achterban om in kaart te brengen wat de marketingagenda van komend jaar zal bepalen. Deelname eraan neemt slechts vijf minuten in beslag en maakt het voor EMC mogelijk om goed in te …
Amsterdam, 13 november 2018 – Jaarlijks doen ruim 3.500 mensen examen voor één van de bekende marketingopleidingen NIMA Basis, A, B en C. Vanaf 1 januari is het niet langer mogelijk een los examen aan te vragen zonder vooropleiding bij één van de NIMA-opleidingspartners. De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales wil daarmee …
Op 8 oktober 2018 ontving Jessica Henneman als eerste de titel NIMA Senior Digital Professional. Dit is de derde titel die zij bij NIMA heeft aangevraagd en die haar is toegewezen. Sinds 2015 is zij al Senior Marketing Professional en in 2016 mocht zij tevens Senior Communication Professional achter haar naam plaatsen. Met haar brede …
Op 26 maart a.s. zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2019 worden uitgereikt aan Nederlandse organisaties met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. De organisatoren roepen alle marketeers van Nederland op om dezer weken kandidaten voor te dragen. De prijzen worden, evenals in …
Wij, u, ik, wij allen, gaan de komende weken trekken en sleuren aan marketingcases die de beste van Nederland heten te zijn. Marketing. Dus de Effies + die andere 90 procent. Help mee alsjeblieft. For the love of marketing. Red het vak. Gewoon omdat jij als marketeer op twee kilometer afstand ruikt of een marketingcase een …
Het programma van Marketing19 is rond: een bijzondere cyclus Masterclasses die NIMA aanbiedt aan vakgenoten die weinig tijd en veel ambitie hebben om het verschil te maken. Meetbaar, haalbaar en schaalbaar. In vijf avonden krijg je: Brandmanagement in tijden van Purpose, Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap, Customer Experience management in tijden van next level Klantreizen, …
Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I oktober 2018 Succesvolle waardeproposities voor bedrijven en organisaties, merken, verenigingen & personen; zo luidt de ondertitel van dit boekje. Aan de omvang te zien, een kleine 60 pagina’s in A5-formaat, is er sprake van een duidelijke focus. Er staan volop voorbeelden in van meer of minder …