Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Career Booster-koppel Martine en Joris: professioneel en persoonlijk Alva van Beek

Als marketingduo hadden de branches waarin ze werken niet veel verder uit elkaar kunnen liggen: Martine Boekestijn is specialist Marketing Communication, Marketing & Business Development bij zaadveredelingsbedrijf Rijk Zwaan en Joris van der Waart werkte tot voor kort als CMO bij CM Telecom, een bedrijf dat de techniek levert om een sms te kunnen versturen …

Lees meer
‘Retail in crisis: waar is die blauwe oceaan gebleven?’ Alva van Beek

De oplossing voor hyper-concurrentie in een krimpende markt? Die ligt niet zomaar voor het grijpen. Waar iedereen het echter over eens is: veel huidige strategieën kunnen op de schop en dienen geïnnoveerd te worden. Binnenkort verzorg ik een NIMA Masterclass voor retailmarketeers en ga daar dieper in op retailstrategie en businessmodel-innovatie. Marketingfacts vroeg me een tip van …

Lees meer
Verse NIMA Update voor nieuws en achtergronden over… NIMA Alva van Beek

Deze week ontvangen NIMA Members een nieuwe NIMA Update #7, het halfjaarlijkse krantje met nieuws, achtergronden, opinies, columns en overige wetenswaardigheden over het reilen en zeilen binnen de NIMA-vereniging. De krant wordt ook verspreid onder stakeholders als examenkandidaten, deelnemers aan classes en events en bezoekers aan evenementen waarop NIMA aanwezig is. Leden van NIMA, zowel …

Lees meer
(Blog Arthur Simonetti – NIMA B2B) Vier commercialisatie-dilemma’s: kiezen of delen? Alva van Beek

Een van de belangrijkste taken van een manager is het nemen van beslissingen. Soms vinden we dat dit gelijk staat aan het maken van keuzes. Een keuze tussen A en B, zwart en wit, strategie en tactiek. Dit suggereert dat de twee tegenpolen elkaar uitsluiten en dat één van beide keuzes het beste zou zijn. …

Lees meer
M!-post Rob Revet SMP: ‘Wake-up call voor marketeers: investeer meer in branding’ Alva van Beek

Les Binet en Peter Field presenteren deze maand hun derde publicatie over marketingeffectiviteit. Hun boodschap is alarmerend. Door digitalisering zijn marketeers steeds meer gaan besteden aan activatie en minder aan merkbouw. Het belang van branding nam echter toe, waardoor de effectiviteit van campagnes afneemt en de groei van merken in gevaar komt. Merken moeten daarom …

Lees meer
‘Veel belangstelling voor Sierteelt Marketing Event – NIMA FAM’ Alva van Beek

In de gehele sierteelt sector zijn zeker 2.500 marketeers actief. Je komt ze tegen bij onder andere veredelingsbedrijven, opkweekbedrijven, kwekers en natuurlijk de handelsbedrijven. En allemaal hebben ze hetzelfde doel, namelijk mensen meer bloemen en planten laten kopen. Dan is het belangrijk, weet het NIMA, dat je allemaal met eenzelfde visie werkt om meer bloemen …

Lees meer
NIMA introduceert titel Senior Digital Professional Alva van Beek

Amsterdam, 18 oktober 2018 – Vanaf heden is het voor digitale professionals mogelijk om de titel Senior Digital Professional aan te vragen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft de SDP-titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation (EMC) en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In …

Lees meer
(Verslag Team NIMA) ‘Zo’n Festival of Marketing, moet dat op je bucketlist?’ Alva van Beek

Met de launch party van Eat Your Greens, een vermakelijk boek van Nederlandse marketeer Wiemer Snijders op donderdagavond, was zo ongeveer álle Nederlandse inbreng op het Britse Festival of Marketing – 9 en 10 oktober in Londen – wel geleverd. En die vond dan nog plaats te midden van tientallen belangstellenden bij een uitgever om de hoek. Toch bleek er …

Lees meer
(Interview – NIMA Masterclass) ‘Over bureaus, marketeers en het belang van scherpe positionering’ Alva van Beek

Bert Hagendoorn specialiseerde zich vanuit zijn creatieve achtergrond in ‘de positionering van creatieve bedrijven’: als marketeer dus van marketingbedrijven. De relatie tussen marketeers, marketingafdelingen en de creatieve bedrijven waarmee ze werken, levert vaak voer voor discussie, niet het minst onder die bureaus zélf. Sinds de tijd van Don Draper groeiden ‘reclamebureaus’ uit tot alomvattende communicatie- en strategiefabrieken, vielen …

Lees meer