Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
CMO Diner van Top Marketing Club mindfull richting minder weerstand Alva van Beek

De essentie van verandermanagement is continuïteitsmanagement. Het klinkt alsof je tegen een spits zegt dat de aanname van de bal belangrijker is dan het scoren van doelpunten, maar zo gek is de redenatie niet. Ruim dertig deelnemers aan het halfjaarlijkse TMC Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club kregen op 5 oktober een …

Lees meer
(Interview Stef Beerens) ‘Merkloze bulk in Food & Agri? Dat zie je echt verkeerd.’ Alva van Beek

Voor wie er nooit écht goed naar gekeken heeft, is onze nationale Food en Agri-industrie een sleeping beauty. In Nederland is landbouw en veeteelt niet alleen bovengemiddeld productief en economisch profijtelijk, er is ook voortdurend vraag naar en inzet van innovatie. De NIMA Community Food & Agri – bestaand uit een groep gedreven marketeers uit …

Lees meer
NIMA community Food & Agrimarketing start met ‘De Marketingtafel’ Alva van Beek

De NIMA community Food & Agrimarketing is gestart met een nieuw concept om zijn relevantie voor het vak te bestendigen en vergroten: de marketingtafel. Doel en ambitie is om in kleine groepen kennis en ervaringen uit te wisselen over één specifiek onderwerp of thema onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. …

Lees meer
Keuzegids-crisis? Hbo’s mógen low hanging fruit niet laten hangen Alva van Beek

Door: Jurriaan Gorter* Zouden er hbo-bestuurders zijn die bij het uitkomen van de Keuzegids hbo hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag? De Keuzegids hbo is een onafhankelijke gids die wordt uitgegeven door centrum Hoger Onderwijs Informatie. De samenstellers stellen die samen op basis van het ongefilterde oordeel van studenten en …

Lees meer
Pascal Boogaert: “Marketeers zien dat werken met een netwerk voordelig is én goed werkt” Alva van Beek

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent van de marketeers wil werken met specialisten voor hun verschillende communicatievragen. Dat concludeert marketingfreelance-collectief The Freeforce na onderzoek onder marketingbeslissers die zijn aangesloten bij NIMA; …

Lees meer
NIMA minor Marketing populair in mbo-onderwijs Alva van Beek

Amsterdam, 25 september 2017 – Een fors aantal mbo-opleidingen start met het aanbieden van de NIMA minor Marketing. Vanaf jaar 3 kunnen de leerlingen het NIMA Examen afleggen en bij voldoende resultaat ontvangt men het officiële NIMA Diploma. Dit diploma wordt hoog gewaardeerd door het bedrijfsleven en is daarmee een waardevolle toevoeging op het cv. Inmiddels hebben …

Lees meer
Creatieve Marketing-ZZP’ers: ‘Marketeer wil merkkapitein zijn’ Alva van Beek

De marketeer wil de kapitein van het merk zijn. Maar een in-house agency wil eigenlijk niemand.  Veel liever werkt de marketeer samen met specialisten. Daarbij liggen wel een aantal uitdagingen, zoals: wie wordt de merkbewaker? (Dit artikel is geschreven door The Freeforce, een collectief van zelfstandige creatieven die voor marketing en marketeers werken, naar aanleiding …

Lees meer
Inzenden voor de Dutch Marketing Awards 2018 Alva van Beek

Op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt daartoe van harte opgeroepen door de organisatoren van het evenement: Beroepsvereniging NIMA …

Lees meer
Interview Gijs van den Broek: Van communicatieafdeling naar redactie? Hoe dan? Alva van Beek

Nadat communicatiemanager Gijs van den Broek zes jaar geleden bij bouwbedrijf Heijmans startte, waren de communicatieprofessionals gekoppeld aan de verschillende bedrijfsonderdelen. Er waren maar liefst 52 losse websites vol statische, droge inhoud met af en toe een verdwaald nieuwsbericht. Uiteindelijk kreeg hij het mandaat om de bestaande websites op een hoop te gooien en er …

Lees meer