Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Column SDP SMP Pieter Voogt) Ontwikkelen als missie Alva van Beek

De missie van PauwR is: ‘Ruimte bieden aan medewerkers om zich te ontwikkelen’. Als zij namelijk doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, dan is dat bijna een garantie voor onze klanten dat zij ook het meeste ‘waar voor hun geld’ krijgen. En het bedrijf zelf profiteert daar dan weer van, …

Lees meer
(Blogpost Martin de Munnik, Mastercourse Neuromarketing) De impact van muziek Alva van Beek

Dat muziek een direct effect heeft op onze gemoedstoestand, is een open deur zo groot als die van het Concertgebouw. Er is al veel gezegd en geschreven over de werking van muziek, ook in reclame. Er is bovendien veel onderzoek gedaan naar de werking van muziek, empirisch zelfs, waarin werd aangetoond dat verschillende muziekgenres die …

Lees meer
(Blogpost) Over personal branding en het geloof in de gunfactor Alva van Beek

Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te vertellen? Het liefst bel je ze meteen of nee, beter nog, je knalt het op social media. Kan de hele wereld meegenieten. En omdat jouw volgers je kennen en vertrouwen …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) The silver ones Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – september 2018 Do’s en don’ts voor 50+ marketing, zo luidt de ondertitel. De 50 plussers vormen een sterk groeiende groep in de samenleving. Een groep consumenten die het over het algemeen goed hebben. Vaak zijn de kinderen de deur uit en is de hypotheek afgelost. Ze kunnen …

Lees meer
NIMA Masterclass (interview): Over marketing, bureaus en de vloek van het appartementencomplex Alva van Beek

‘Creativity is intelligence having fun’ is misschien wel de beroemdste uitspraak van Albert Einstein die Einstein nooit heeft gedaan (maar afkomstig van een reclamebureau, BrightHouse). De populariteit van het idee dát het van Einstein afkomstig is, illustreert wel perfect dat velen de neiging hebben ‘creativiteit’ te kaderen als een belangrijk onderdeel van een ogenschijnlijk lineair denkproces. En …

Lees meer
(NIMA B2B Marketing) Triple T van B2B: Trust, Transparantie en Technologie Alva van Beek

Eén van de slechte ontwikkelingen binnen het marketingvak is de verbastering en daarmee devaluering van het woord marketing. Direct marketing, online marketing, influencermarketing, digital marketing, interne marketing, affiliate marketing en ga zo maar door. Er is maar één marketing: MARKETING! En daar hoort ook B2B-marketing bij. NIMA B2B-marketeers bespreken geregeld de laatste ontwikkelingen in het …

Lees meer
NIMA Member met korting naar Marketing & Technology 2018 Alva van Beek

Op 6 november vindt het Marketing & Technology Event plaats. Centraal staat dit jaar de vraag hoe nieuwe technologie de marketing-ROI kan verhogen. Gerenommeerde MarTech-professionals die begrijpen dat technologie noodzakelijk is, maar ook geld moet opleveren, bespreken op deze dag acht concrete marketingdeelgebieden: Social/influencers, data, cx, sales, apps, future tech, loyalty en online media – …

Lees meer
Marketingmanagers TMC bijten zich vast in Kunstmatige Intelligentie Alva van Beek

Op de geruchtmakende ‘Iens voor werkgevers’ Glassdoor werd eerder dit jaar gesteld dat er maar weinig banen zo mooi zijn als die van ‘Marketingmanager’. Dat is weleens anders geweest. Aangevoerde argumentatie: ‘Recruiters said the vast impact of artificial intelligence (AI) and automation meant the nature of the most in-demand and desirable roles would change rapidly …

Lees meer
(Column Martin Huisman) Wannabe-marketeers bluffen zich wel naar binnen Alva van Beek

Wie naar een marketingspecialist zoekt, vraagt zelden om een bewijsbaar kennisniveau. Eén blik door de eerste vacatures die je – bijvoorbeeld – op de Nationale Vacaturebank tegenkomt, leert je dat je in het ergste geval moet kunnen laten zien dat je studie Commerciële Economie werd genoemd – diploma geen bezwaar. Op zich is dat prima als …

Lees meer